۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84692030
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گنبدکاووس در ۶ ماه گذشته ۳۴۸ میلی‌متر بارش داشته است

گنبدکاووس- ایرنا - رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس در شرق استان گلستان، مجموع بارش‌های این شهرستان مرزی با اقلیم خشک و نیمه‌بیابانی از اول مهر تا ۲۹ اسفند سال گذشته را ۳۴۸.۳ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد بیشتر بوده است.

منصور فرشاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارش‌ها در نیمه نخست سال آب جاری (۱۴۰۱ - ۱۴۰۰) در گنبدکاوس نسبت به دوره بلند مدت ۲۵ ساله در این شهرستان ۹ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان بارش‌ها در مناطق مرزی و شمالی گنبدکاووس بویژه در بخش اینچه برون از ابتدای مهر تا پایان اسفند پارسال ۱۴۱.۱ میلی‌متر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بدون تغییر اما در مقایسه با دوره آماری ۲۵ ساله ۱۴ درصد کاهش داشته است.

فرشاد گفت: از ابتدای مهر تا پایان اسفند سال گذشته میانگن دما در گنبدکاووس یک درجه سانتی‌گراد نسبت به سال قبل آن و نیم درجه نسبت به دوره بلند مدت ۲۵ ساله افزایش داشت که با توجه به کشاورزی بودن منطقه، گرمتر شدن هوا، تهدیدهایی را متوجه این بخش خواهد داشت.

رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس در خصوص شرایط جوی این شهرستان در روزهای آینده اظهارداشت: از امروز تا روز چهارشنبه /سوم فروردین/ به سبب نفوذ زبانه های سامانه پرفشار شرایط جوی ابرناکی همراه با بارش‌های پراکنده و ملایم و کاهش دما خواهد بود.

وی با بیان اینکه از عصر فردا سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه برشدت بارش‌ها در گنبدکاووس افزوده خواهد شد، گفت: در روز پنجشنبه هفته جاری با استقرار جوی آرام دما افزایش خواهد یافت اما با حاکمیت جریانات شمالی در روزهای جمعه و شنبه / پنجم و ششم فروردین/ شاهد بارش‌های پراکنده در شهرستان خواهیم بود.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت، ۱۶۵ هزار هکتار ارضی زراعی و باغی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha