۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84692116
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه مرکز گردشگری در اردبیل برای نخستین بار آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است

اردبیل – ایرنا – مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: سه مرکز گردشگری در نقاط مختلف این استان برای نخستین بار به روی مردم گشوده شده و آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

نادر فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پیست اسکی اوجور سرعین، غارهای تاریخی روستای باستانی کنزق سرعین و محوطه باستانی شهر یئری مشگین‌شهر از جمله سه مرکز گردشگری استان است که برای نخستین بار آماده پذیرایی از مردم و مسافران نوروزی است.

وی اظهار کرد: تمامی آب‌های درمانی استان، بقعه‌ها و اماکن تاریخی، پل‌های معلق، پیست‌های اسکی، واحدهای بوم گردی و موزه‌های استان آماده ارائه خدمات به مردم و گردشگران هستند.

فلاحی از راه اندازی پنج ایستگاه خدماتی در محورهای ورودی به ویژه در نقاط حادثه‌خیز استان خبر داد و بیان کرد: بروشورهای راهنمایی و معرفی مراکز و اماکن گردشگری استان در بین مسافران نوروزی توزیع می شود.

او اضافه کرد: استان اردبیل در کنار جاذبه‌های طبیعی از فرهنگ و تمدن غنی نیز برخوردار است و نیاز است در کنار معرفی قابلیت های گردشگری قابلیت های فرهنگی نیز به گردشگران داخلی و خارجی بیان شود.

وی ادامه داد: ستاد خدمات سفر استان به ریاست استاندار و دبیری اداره کل میراث فرهنگی و با مشارکت دستگاه‌های مرتبط تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهتر به مهمانان و مسافران نوروزی را برنامه ریزی کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: تمامی دستگاههای اجرایی از جمله هلال احمر ، پلیس راه ، مراکز درمانی ، شهرداری ها، راهداری و دیگر ارگان‌های امدادی آماده ارائه خدمات سفر به مسافران نوروزی بوده و امید می‌رود با هماهنگی این دستگاهها رضایت گردشگران نوروزی فراهم شود.

فلاحی رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را در سفرها ضروری دانست و افزود: طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا تمامی مسافران باید ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، بقعه شیخ حیدر در مشگین‌شهر، قلعه ، پل و حمام های تاریخی ، آب‌های معدنی و درمانی فراوان در شهرستان‌های سرعین ، مشگین‌شهر ، نیر ، کوثر ، جنگل فندقلو ، گردنه‌های اسالم - خلخال و حیران در نمین از جمله جاذبه های گردشگری این استان می باشد.

استان اردبیل با داشتن جاذبه های طبیعی و فرهنگی یکی از مناطق گردشگری مورد توجه در ایران می باشد و اماکن باستانی و تاریخی متعدد، منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل، پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید آن است.

پیش از شیوع ویروس کرونا استان اردبیل سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی بود. امسال با توجه به مجوز دولت سیزدهم برای سفرهای نوروزی پس از ۲ سال وقفه، پیش‌بینی می‌شود که این استان با حجم بالایی از مسافران نوروزی مواجه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha