۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84692342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک تُن مواد غذایی فاسد در سنندج کشف و ضبط شد

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۲۵
کد خبر: 84692342
یک تُن مواد غذایی فاسد در سنندج کشف و ضبط شد

سنندج- ایرنا- رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت نوروزی، یک هزار و ۳۰۰ فقره بازرسی از اصناف این شهرستان انجام و یک تُن مواد غذایی فاسد کشف و ضبط شد.

دکتر جهانبخش یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  از آغاز اجرای طرح نظارت نوروزی ۳۳ گشت مشترک ستادی از ۱۶۱ مورد واحد صنفی  بازدید کردند و در بازرسی کارشناسان محیطی هم ۸۹۵ مورد بازدید از اصناف مختلف به انجام رسیده است.

وی گفت : در خصوص نظارت بر ارائه غذای سالم در مراکز تهیه و عرضه مواد خوراکی و غذای آماده کارشناسان بهداشت محیط ضمن انجام  ۲۴۵ مورد بازدید قرار داده و از  ۱۶ مورد مواد تهیه شده برای تایید سلامت  نمونه برداری کردند.

رییس مرکز بهداشت سنندج  به برخورد قانونی با اصناف خاطی اشاره کرد و گفت : در روند این بازدیدها ۱۷ واحد متخلف به علت عدم رعایت کامل موازین بهداشتی اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کردند.

دکتر یوسفی ضمن اشاره به پلمب سه واحد صنفی به علت عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی گفت : در این زمینه یک هزار و سه کیلو گرم انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف و ضبط شده که پس از طی مراحل قانونی معدوم سازی خواهد شد.

وی در خصوص صیانت از حقوق شهروندان نیز به پیگیری ۱۷ مورد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۰ وهمچنین پیگیری ۱۱ مورد اخطاریه های صادر شده در گذشته اشاره کرد و افزود:  با توجه ورود مهمانان نوروزی،  بازرسان این مرکز نظارت ویژه و مستمر بر رعایت موازین بهداشتی در هتل ها، مهمانسراها و اماکنی که  برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده را در دستور کار خود دارند.

رییس مرکز بهداشت سنندج، نظارت بر اجرای مراسم جشن نوروز در محل استادیوم ۲۲ گولان و نظارت مستمر بر فعالیت تالارهای مراسم وپخش و نصب تراکتهای حاوی پیام های هشدار دهند و رعایت موازین بهداشتی و توصیه به شهروندان در ایام تعطیلات نوروزی را از دیگر فعالیتهای بازرسان این مرکز بیان کرد.

دکتر یوسفی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید به شهروندان سنندجی وآرزوی سلامتی وتندرستی برای همشهریان، رعایت موازین بهداشتی و بهداشت فردی و جمعی را لازمه جلوگیری از شیوع بیماری های مختلف دانست و گفت: شهروندان برای  مقابله با  کرونا، پروتکلهای بهداشتی را با دقت رعایت کنند.

سنندج مرکز کردستان بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha