۲ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۰۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84692516
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: کارگروه دانش‌بنیان برای تحقق شعار سال در سمنان تشکیل شد

سمنان- ایرنا- نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروه دانش بنیان به منظور تحقق شعار سال مبنی بر «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در سمنان تشکیل شد.

عباس گلرو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: اولین جلسه با حضور نخبگان سمنان به منظور بررسی مشکلات دانش بنیان ها و تحقق شعار سال هفته آینده برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: استفاده از فناوری و دانش‌های نوین نقش مهم در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه دارد و از این رو توسعه دانش بنیان‌ها در سمنان با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: آبیاری به روش غرقابی، افزایش هزینه و کاهش بهره‌وری را به دنبال دارد این در حالیست که فناوری‌های نوین و فعالیت دانش‌بنیان‌ها در بخش کشاورزی موثر در افزایش بهره‌وری است.
وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون در زمینه جهش تولید دانش بنیان به دنبال هموارسازی مسیر شکوفایی دانش بنیان‌ها است، افزود: قانون جهش تولید دانش بنیان یکی از طرح های منحصر به فرد و شاهکار مجلس است.
گلرو اضافه کرد: دولت، مجلس شورای اسلامی و تمام وزارتخانه‌ها برای تحقق شعار سال باید فضای نوآوری و رشد دانش‌بنیان‌ها را فراهم کنند.
وی بیان کرد: بیکاری دانش‌آموختگان یکی از مشکلات جامعه است که توجه به دانش بنیان‌ها نقشی مهم در اشتغالزایی دارد.
گلرو تصریح کرد: سمنان در کنار توجه به اجرای طرح های عمرانی در زمینه شکوفایی دانش‌بنیان‌ها تلاش های ویژه داشته است که از جمله آنها می‌توان به راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال، اخذ مجوز احداث کارخانه نوآوری، امضای تفاهم‌نامه برای ایجاد ۲ مرکز رشد فناوری در شهرستان‌های مهدیشهر و سرخه اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha