اقتصاد دانش بنیان یکی از قدرتمندترین بازوها در عرصه تحولات اقتصادی است

سمنان- ایرنا- نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد دانش‌بنیان و شرکت‌های این حوزه یکی از کلیدواژگان پرکاربرد طی دو دهه اخیر در بیانات مقام معظم رهبری است که می‌توان از آن ها به عنوان یکی از قدرتمندترین بازوها در عرصه تحولات اقتصادی نام برد.

به‌ گزارش ایرنا، اردشیر مطهری شامگاه دوشنبه یکم فروردین ماه در جمع خبرنگاران، پیرامون شعار سال ۱۴۰۱ بیان کرد: نام گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب در راستای تاکیدات مکرر ایشان در خصوص توجه و حمایت از تولید است. 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تلاش واقعی، نه تلاش شعاری را برای تقویت تولید ملی بهترین و موفق‌ترین کار برای خنثی کردن تحریم‌ها می‌دانند که باید به آن توجه ویژه داشت. 

مطهری اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال پایدار باید در ابتدا ریشه‌یابی لازم انجام شود و پس از آن فرصت‌های شغلی جدید تعریف و به جامعه معرفی شود. 

وی افزود: با توجه به سطح بالای سرمایه گذاری در نوآوری و ابداعات جدید در شرکت های دانش بنیان، توجه رهبری به هدایت تولید در امتداد شعار سال های گذشته، جهش تولید، نوآوری و شکوفایی و رفع محدویت های تولید به سمت «دانش بنیان» است. 

مطهری درتبیین اقتصاد دانش بنیان خاطر نشان کرد: اقتصاد دانش بنیان، اقتصادی نیست که در آن صرفا از فناوری‌های سطح بالا استفاده شود، بلکه اقتصادی است که در آن، تمام کسب و کارها و صنایع به فراخور نیاز، از توزیع و کاربرد دانش در پیشبرد اهداف خود بهره می‌برند.

وی اضافه کرد: اقتصاد دانش بنیان برای رشد و تولید ثروت تنها به تعدادی از صنایع با فناوری بالا متکی نیست بلکه دراین اقتصاد همه صنایع به فراخور نیاز خود از دانش استفاده می‌کنند و تولید، توزیع و کاربرد دانش در همه صنایع، عامل محرک رشد اقتصادی، تولید ثروت و اشتغال است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: معافیت‌های مالیاتی کارفرمایی، تهیه داده‌های اقتصاد محلی و به کارگیری علم بازاریابی، حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها ، توسعه کسب‌وکارهای روستایی، اعطای تسهیلات هدفمند برای تقویت صنایع جذاب کشور و نظارت دقیق بر فرآیند مصرف آن از دیگر اقدام‌های مهمی است که در خصوص ایجاد اشتغال باید مد نظر قرار داد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروز خود سال ۱۴۰۱ را سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» نامیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha