استاندار خراسان رضوی: روز جهانی آب فرصتی برای اصلاح الگوی مصرف آن است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: روز جهانی آب یک فرصت گرانبهاست تا همه با مشارکت موثر و تلاش مضاعف و با بهره‌مندی از فناوریهای بومی و ظرفیت دانشمندان پرتوان ایرانی الگوی برداشت از آبخوان‌ها و مصرف آب را اصلاح کنیم.

یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه در پیامی به مناسبت روز جهانی آب افزود: امیدواریم با اصلاح الگوی مصرف آب، در سایه الطاف الهی و در جوار مضجع شریف امام رضا(ع) شاهد سرزمینی سرسبز و آباد باشیم و در هر گوشه از استان پهناور خراسان رضوی، تمام شهرها و روستاها و مشاغل وابسته به آب در امنیت و آسایش به رشد و بالندگی خویش ادامه دهند.

وی با بیان این که زندگی هر چیزی وابسته به آب است ادامه داد: سبزینگی، رشد، حیات، اشتغال، بهداشت و در یک کلام زندگی جانداران، به آب این نعمت بی بدیل الهی پیونده خورده است و فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی ما سرشار از احادیث، حکایت ها و باورهایی است که به ارزش آب و اهمیت حفاظت از آن اشاره دارد. 

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به واقع شدن کشور ما در اقلیمی خشک و نیمه خشک و به ویژه استان خراسان رضوی که متوسط بارندگی آن کمتر از کل کشور است استفاده صحیح از منابع آب موجود اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

نظری افزود: گذشتگان ما با باور این مطلب که آب، میراث نسل های قبل و امانت آیندگان در دستان ماست مدیریت منابع آب را به بهترین شیوه انجام دادند و حال ما باید با پاسداشت این نعمت الهی و در حالی که در سالهای اخیر با کاهش شدید بارندگی ها مواجه هستیم تلاش کرده و استفاده صحیح از آب را در استان نهادینه کنیم.

 سازمان ملل متحد دوم فروردین ماه مصادف با ۲۲ مارس را به نام "روز جهانی آب" نام گذاری کرده است. این روز فرصتی برای ترویج و آگاه‌سازی مردم در مورد اهمیت حفاظت از منابع آب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha