اعتبارات راهداری هرمزگان امسال به حدود ۴ هزار میلیارد ریال رسیده است

بندرعباس- ایرنا- رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اعتبارات استان هرمزگان در حوزه راهداری به نسبت سال گذشته افزایش قابل توجهی دارد و به حدود ۴ هزار میلیارد ریال رسیده است و درنظرداریم مناطق حادثه خیز استان را ساماندهی خواهیم کرد.

سیاووس امانی روز سه شنبه در دیدار با استاندار هرمزگان در راستای رفع مشکل مسیرهای مواصلاتی استان افزود: برای استان هرمزگان در حوزه راهسازی چندین اولویت درنظر گرفته‌ایم و به طورعمد فعالیت خود را معطوف به کریدور غرب به شرق کرده‌ایم. 
وی بیان داشت: هرمزگان یکی از استان‌های مهم در حوزه ترانزیت کالا محسوب می‌شود و از این رو ایجاد یک پایانه حمل و نقلی در این استان اولویت داشت که این امر صورت گرفته و برای تکمیل آن نیازمند ۱۰۰ هکتار زمین پشتیبان برای انتقال کامل این حوزه از شهر بندرعباس و از منطقه باباغلام به محل پایانه هستیم. 
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: برای هوشمند سازی فعالیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در حوزه اتوبوس‌ها مشکلی نداریم و تنها مشکل فعلا در حوزه کامیون‌ها است و به دنبال اجرای طرحی هستیم تا با بارنامه الکترونیکی ثبت و پرداخت پاک صورت بگیرد تا به شفاف سازی در این زمینه کمک شود.
۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه راه بشاگرد تصویب شد
استاندارهرمزگان با تاکید براینکه اولویت اصلی استان در حوزه راهسازی، محورهای مواصلاتی اصلی و شریانی است، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه راه برای خروج بشاگرد از بن‌بست درستاد محرومیت زدایی این شهرستان به تصویب رسیده است.
مهدی دوستی با اشاره به اینکه  یکی از مشکلات اصلی در حوزه راهسازی استان بحث تعیین اولویت‌ها است، افزود: استان هرمزگان در حوزه محورهای اصلی دچار مشکل است و برهمین مبنا اولویت اول در راهسازی استان باید به حوزه راه‌ها و محورهای مواصلاتی اصلی و ایجاد آزادراه و بزرگراه اختصاص یابد و سایر مسیرها در اولویت بعدی برای تخصیص اعتبارات قرار گیرد. 
استاندار هرمزگان اظهارداشت: در سفر رییس جمهور به استان هرمزگان، اعتبارات خوبی در حوزه راهسازی جذب شد، در ستاد توسعه بشاگرد نیز برای خارج کردن این منطقه از بن‌بست اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال در حوزه راه مصوب شد که در این زمینه می‌تواند کمک شایانی به این شهرستان باشد.
وی تصریح کرد: معتقدیم راه اگر مبنایی و درست تعریف شود می‌توان آن را زیرساخت توسعه دانست به همین جهت برای احداث و تکمیل کریدورهای اصلی کاملا آماده همکاری با وزارت راه و سازمان راهداری هستیم تا بخشی از مشکلات این استان در حوزه راه‌ها برطرف شود. 
 دوستی با اشاره به ساماندهی نکردن کامیون‌ها و ضرورت شفاف سازی در این زمینه گفت: مساله توزیع بار و بارنامه و مکانیزم آن از جمله سهمیه بندی گازوئیل و مسائلی همچون پشت بارنامه از جمله گرفتاری‌های استان است که در این زمینه نیازمند شفاف سازی در این زمینه و مباحث مرتبط با کامیون‌ها هستیم تا بخش قابل توجهی از این مشکلات کاهش یابد. 
وی ادامه داد: مطابق آمارها راندمان کامیون‌ها در ایران یک سوم کشور ترکیه است که بخشی از آن به بی انضباطی سامانه‌ای برمی‌گردد در این زمینه استان هرمزگان آمادگی دارد برای ساماندهی و حل مساله زیرساخت‌های لازم را با هدف حل مشکل آماده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha