۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۳۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84693230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: مسافران نوروزی در گلستان ۲۰ کیلومتر آهسته‌تر برانند

گنبدکاووس - ایرنا - استاندار گلستان از اجرای طرح پویش "منفی ۲۰" در تعطیلات نوروزی در این استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح که برای کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی اجرا می‌شود، رانندگان بومی و غیربومی باید ۲۰ کیلومتر از سرعت مجاز مشخص شده در تابلوهای راهنمایی و رانندگی بکاهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر گلستان در گنبدکاووس افزود: پویش منفی ۲۰ در طول ۲۳۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، شریانی و بزرگراهی این استان اجرا شده و رانندگان متخلف اعمال قانون خواهند شد.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح تابلوهای نشان دهنده سرعت در جاده‌های گلستان با برچسب‌های جدید اصلاح و بنرهای اطلاع رسانی دراین خصوص در مسیر جاده‌ها نصب شدند تا رانندگان با توجه به این هشدارها، سرعت مجاز را رعایت نمایند. 

زنگانه همچنین با تاکید برضرورت ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی گفت: فرمانداران در ۱۴ شهرستان گلستان متولی اصلی در نظارت بر ارائه خدمات مناسب به مسافران و شهروندان هستند.

استاندار گلستان همچنین از تامین کافی اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و مسافران در این استان خبر داد و افزود: برخی نواقص در توزیع این اقلام و نیز نحوه نظارت بر بازار وجود دارد که باید در اسرع وقت توسط دستگاه‌های متولی رفع شود.

وی همچنین خواستار تشکیل ستادهای امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و جلوگیری از روزه خواری در مرکز استان و هر ۱۴ شهرستان گلستان شد.

استاندار: مسافران نوروزی در گلستان ۲۰ کیلومتر آهسته‌تر برانند

رییس پلیس راه گلستان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین گفت: در ۶ روز گذشته حدود ۲۲۸ هزار دستگاه خودرو با پلاک غیربومی وارد استان شدند که ۵۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است ضمن اینکه در این مدت سه میلیون و ۳۰۶ هزار و ۱۲۰ تردد خودرویی با پلاک بومی درون استانی داشتیم که ۳۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

سرهنگ علی عبدی افزود: باوجود افزایش خودروهای ورودی به گلستان و افزایش ترددهای درون استانی در مجموع تصادفات رانندگی در ۶ روز گذشته ۹ درصد کاهش داشته که باید با اقدامات فرهنگی و نظارت و اعمال قانون بیشتر این آمار را تا پایان تعطیلات نوروزی به ۵۰ درصد کاهش برسانیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان نیز دراین جلسه از وقوع ۸۹ فقره تصادف رانندگی درون شهری طی ۶ روز گذشته خبر داد و گفت: این تعداد تصادف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ فقره بیشتر شده که عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و سرعت غیرمجاز از دلائل اصلی این حوادث بوده است.

سرهنگ عباس مهاجر بسطامی افزود: درسال گذشته ۲۵ هزار فقره گواهینامه رانندگی جدید در گلستان صادر و ۲۱ هزار دستگاه خودرو جدید به تعداد خودروهای استان اضافه شد که درحال حاضر ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو و ۱۸۰ هزار دستگاه موتورسیکلت با پلاک ملی ۵۹ و ۶۹ در این استان شمالی داریم.

به گفته وی، طی ۱۰ سال گذشته ۵۰ درصد آمار فوتی‌ها و مصدومان سوانح رانندگی درون شهری گلستان، موتورسیکلت سوار بودند.

دراین جلسه همچنین تعدادی از روسای کمیته‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر گلستان و برخی فرمانداران استان نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده ارائه دادند.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha