۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۹:۲۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84693279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری گلستان بازدید کردند

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: از ۲۸ اسفند پارسال تا پایان روز نخست فروردین امسال افزون بر ۱۱۰ هزار نفر از مسافران و گردشگران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری این استان بازدید کردند.

رحمان فرمانی عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از مراسم افتتاح جشن نوروزگاه و بازارچه صنایع دستی شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در بازه زمانی اشاره شده همچنین افزون بر ۲۲ هزار نفر در مراکز اقامتی گلستان سکونت داشتند که چهار هزار و ۵۲۲ نفر آنها در مراکز اسکان متعلق به آموزش و پرورش استان بوده است.

وی اضافه کرد: از مجموع مسافران نوروزی که در گلستان اقامت داشتند، ۳۸ درصد در هتل‌ها، ۳۰ درصد در واحدهای بوم گردی، ۱۸ درصد در مراکز اسکان آموزش و پرورش و ۱۴ درصد در خانه مسافرها بوده است.

فرمانی ادامه داد: هم اکنون ۶۰ درصد ظرفیت مراکز اقامتی گلستان تکمیل شده و پیش بینی می‌شود تا چند روز آینده این ظرفیت به طور کامل تکمیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان همچنین گفت: برای ایام تعطیلات نوروزی ۱۴ نوروزگاه و ۲۱ بازارچه صنایع دستی با ۴۳۰ غرفه در ۱۴ شهرستان استان برپا شده است.

گلستان یکی از استان های شمالی و گردشگری ایران بوده که در کنار دریای خزر، کشور ترکمنستان، استان های خراسان شمالی، سمنان و دامنه های شرقی البرز و مازندران واقع شده و در ایام سال میزبان مسافرانی است که برای اقامت یا ادامه سفر این استان و مسیرهای آن را انتخاب می کنند.

این استان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع ، جمعیتی حدود دو میلیون نفر دارد که در ۳۰ شهر و حدود یکهزار روستا زندگی می کنند و شهرنشین ها بیشتر از روستانشینان آن هستند.

گلستان واقع بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد به نگارستان ایران نیز شهر بوده و اقوام متعددی را در خود جای داده است که شامل فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی‌ ها، بلوج و قزاق ‌ها هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha