۲ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۵۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 84693431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

المالکی: گروه‌های شیعه اجازه انحلال پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات را نخواهند داد

تهران – ایرنا- نوری المالکی رهبر ائتلاف «دولت قانون» عراق سه‌شنبه شب گفت که کمیته هماهنگی احزاب شیعه اجازه تحریم پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات در عراق را نمی‌دهند.

به گزارش ایرنا، المالکی در صفحه تویتری خود نوشت که انحلال مجلس نمایندگان و برگزاری مجدد پارلمان کنونی را غیر قابل قبول دانست.

نخست وزیر اسبق عراق افزود: چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه و احزاب سیاسی آن را مطرح نکرده و با قدرت در برابر این اقدام خواهد ایستاد.

وی اعلام کرد که هیچ یک از شخصیت‌های سیاسی عراق چنین گزینه‌ای را مطرح نکرده اند اما طرح این موضوع درست پیش از برگزاری جلسه پارلمان که قرار است چهار روز دیگر برگزار شود، با هدف تشدید نگرانی نمایندگان بویژه نمایندگان مستقل انجام می‌شود.

تمامی شواهد و اظهار نظرها حاکی است که اگر پارلمان نتواند برای سومین بار در انتخاب نامزد ریاست جمهوری توفیق یابد، در این صورت قضیه به دادگاه عالی مرکزی ارجاع داده می شود و احتمالا دادگاه عالی در عمل به حکم سابق خود، دستور انحلال پارلمان داده و دعوت به برگزاری مجدد انتخابات زودهنگام کند.

گزینه دیگر اینکه پارلمان عراق بتواند جلسه خود را برگزار کند و نامزد ریاست جمهوری را برگزیند که حسب اینکه نامزد مزبور به چه طیف و ائتلافی سیاسی منتسب است، اوضاع داخلی عراق را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha