۳ فروردین ۱۴۰۱، ۵:۱۳
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84693545
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

فعال سیاسی کرد: حضور اسرائیل در کردستان عراق قابل انکار نیست

تهران – ایرنا – فعال سیاسی و معارض کرد عراقی گفت: اسرائیل تحت عناوین مختلف در کردستان عراق حضور دارد و کسی نمی تواند این موضوع را انکار کند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا، مکی امیدی در گفت و گو با شبکه العهد عراق افزود: دولت بغداد نیز از حضور اسرائیل در کردستان اطلاع دارد.

وی بیان کرد: جلسه ای با حضور نمایندگان اسرائیل، ترکیه و باز رئوف کریم (سرمایه دار بزرگ کرد و رئیس شرکت نفتی کار) در منزلی که هدف موشک های ایران قرار گرفت، در جریان بود.

این معارض کرد عراقی اضافه کرد: شرکت نفت شمال نیز متعلق به یکی از اعضای خاندان حاکم در اقلیم کردستان و شرکت کار هم متعلق به آنها است.

امیدی گفت : بخشی از درآمدهای نفتی اقلیم کردستان به جیب برخی شرکت های ترکیه ای نزدیک به رئیس جمهوری این کشور می رود و بخشی از نفت اقلیم کردستان نیز به عنوان شیرینی به کشورهای منطقه داده می شود.

وی اظهار کرد: این چیز مشهودی است و اسناد آن نیز وجود دارد، به عنوان مثال  فروش بخشی از نفت کردستان به اسرائیل با بهای بسیار پایین که این بیش از آنکه به فروش نفت شبیه باشد به هدیه دادن نفت شبیه است.

امیدی افزود: شرکت های بسیاری وابسته به فرزندان مسعود بارزانی نیز در زمینه نفت اقلیم کردستان فعال هستند.

وی بیان کرد: از آنجا که شرکت های نفتی فعال در اقلیم وابسته به خانواده خاصی  هستند، سرقت نفت و درامدهای ها نیز بسیار آسان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha