۳۲ هزار ماموریت اورژانسی در غرب خراسان رضوی انجام شد

سبزوار- ایرنا- مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در راستای ارائه خدمات به بیماران و مصدومان حوادث، این نهاد ۳۲ هزار ماموریت را در سال گذشته به انجام رسانده است.

دکتر عباس کافی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ماموریت ۲۲ هزار و ۹۸۳ مورد ماموریت های درون شهری و ۹ هزار و ۷۱ مورد ماموریتهای جاده ای بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین پنج هزار ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی و ۲۶ هزار و ۷۰۰ مورد مرتبط با حوادث غیرترافیکی و اورژانسی داخلی بوده است.

دکتر کافی افزود: در مجموع این ماموریت ها بیش از ۳۴ هزار و ۷۰۹ بیمار و مصدوم به وسیله ناوگان زمینی اورژانس به بیمارستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار منتقل شده اند.

وی افزود: همچنین تیم عملیاتی اورژانس هوایی غرب خراسان رضوی در طول سال گذشته ۶۹ سورتی پرواز داشته است که در آن ۸۹ مصدوم حوادث ترافیکی و بیماران اورژانسی به مراکز درمانی منتقل شدند.

دکتر کافی گفت: با توجه به افزایش چشمگیر بار ترافیکی در ایام تعطیلات نوروزی در جاده ها و مسیرهای ارتباطی غرب خراسان رضوی، تمهیدات لازم برای پاسخگویی به حوادث پرتلفات رانندگی و ترافیکی این ایام در دستور کار اورژانس ۱۱۵ قرار گرفته است.

وی افزود: به منظور خدمات رسانی مطلوب به حادثه دیدگان انواع حوادث و سوانح احتمالی در ایام تعطیلات نوروزی نیز، ستاد بحران اورژانس در مرکز کنترل و فرماندهی عملیات بحران این مرکز تشکیل شده است.

کافی تصریح کرد: سازمان اورژانس ۱۱۵ با مشارکت ۳۰۰ کارشناس فوریتهای پزشکی در راستای امدادرسانی به مصدومان و بیماران در ۳۰ پایگاه شهری و جاده ای اورژانس در طرح نوروزی شرکت دارد.

وی ادامه داد: نیروهای امدادرسان سبزوار با استفاده از ۵۰ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس هوایی مستقر در بیمارستان واسعی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲ ایستگاه سلامت در تمام مدت اجرای طرح یاد شده در آماده باش کامل قرار خواهند داشت.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha