معاون استاندار: قم عقب ماندگی‌های متراکمی در خدمت‌رسانی به زائران دارد

قم-ایرنا- معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به عقب‌ماندگی متراکم این استان در حوزه خدمات‌رسانی به زائران گفت: باید در زمینه خدمات رسانی به زائران زیرساخت‌های جدیدی شکل بگیرد؛ قم فاقد بسیاری از امکانات اولیه استقبال و خدمت به زائران است.

ابوالقاسم مقیمی عصر چهارشنبه در گفت و گویی، با تاکید بر خلاءهای مهم خدمت رسانی به زائران ورودی به قم، اضافه کرد: عدم استفاده مطلوب از ظرفیت های مردمی، عدم بروز رسانی خدمات و فقدان ارتباط منسجم دستگاه های دولتی از خلاهای مهم تکریم و خدمت به مسافران و زائران در این استان است.

وی با بیان اینکه قم از معدود شهرهای کشور است که از ظرفیت مدارس برای اسکان مسافران بهره می برد، بر افزایش ظرفیت های مردمی و افزایش مراکز اقامت رسمی در استان تاکید کرد.

مقیمی عنوان کرد: با تشکیل ستاد تسهیلات زائران و تغییر ترکیب اعضای این ستاد، تلاش شده تا خلاء و عدم ارتباط منسجم دستگاه های اجرایی جبران شود؛ با این اقدام ظرفیت های اسکان رسمی و اسکان های مردمی به هم پیوند خورده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی ستاد اسکان و تسهیلات زائرین در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) امکان بهره گیری مسافران و زائران از ظرفیت های اسکان به شدت افزایش یافته و این افراد به سهولت می توانند بدون سردرگمی در زائرسرای حرم اسکان شبانه پیدا کنند.

وی  با اشاره به حوزه اطلاع رسانی در ستاد تسهیلات زائرین قم، تصریح کرد: مسافران به محض ورود به قم در قالب یک پیامک اطلاع رسانی و اتصال آن به سامانه های پیش بینی شده با ظرفیت های گردشگری، میراثی، تاریخی و اسکان و استان آشنا می شوند.

مقیمی با بیان اینکه مجموعه مردمی ستاد تسهیلات زائرین در حال ساماندهی حسینیه ها و مساجد برای اسکان زائران و مسافران است، تاکید کرد: در حوزه بهداشت، بازار و ارزاق نیز اقدامات خوبی در سطح استان شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: بخاطر تصمیمات ملی امسال از پلمب واحدهای صنفی مانند سالهای قبل در دستور کار مسوولان نیست ولی در صورتی که واحدی موجب نارضایتی مسافران و زائران شود با برخورد شدید و جدی مواجهه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha