آمارها از حضور گردشگران نوروزی در استان سمنان چه می‌گوید؟ 

سمنان- ایرنا- ٨۵ هزار بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و میراث فرهنگی استان سمنان طی ٢۵ اسفند ١۴٠٠ تاکنون ثبت شد و سفر برون‌استانی شهروندان سمنانی نیز ٢٨ درصد افزایش یافت. 

به‌گزارش ایرنا، استاندار سمنان عصر چهارشنبه در  حاشیه افتتاح یک واحد بومگردی شهرستان میامی در شرق استان، با تشریح فعالیت‌های انجام شده در ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا کنون، بیان کرد: حدود ۸۵ هزار نفر از موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند و برای استقبال از مسافران و ارائه صنایع‌دستی  نیز ۱۶ بازارچه عرضه صنایع‌دستی با ۱۲۹ غرفه برپا شده است.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ هزار مسافر نوروزی در استان اقامت کرده‌اند، گفت: تاکنون بیش از ۱۰۲ بازدید نظارتی توسط ناظران کارت‌دار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از واحدهای تحت پوشش انجام شده است. 
هاشمی با بیان اینکه تا کنون حدود ۱۶ هزار نفر مسافر در مراکز تحت پوشش آموزش‌وپرورش استان اسکان یافته‌اند، افزود: حدود سه هزار و ۵۰۰ خانوار در استان، پذیرش و اسکان داده شدند که بیشترین پذیرش اسکان مربوط به شهرستان‌های شاهرود، دامغان سمنان و گرمسار است.
استاندار سمنان ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی نیز توسط اعضای جوانان هلال‌احمر سه هزار و ۵۵ مورد خدمت به مسافران نوروزی ارائه شده است.
وی با اشاره به فعالیت ۱۵ تیم طرح سحاب سواره در استان سمنان با مشارکت و تلاش ۳۰ نفر از جوانان جمعیت هلال‌احمر، گفت: هشت هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی از خدمات ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر و اطلاع‌رسانی در زمینه کرونا و نقاط پرخطر استفاده کردند.
رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان اضافه کرد: با آغاز طرح نوروزی به متوسط در یک ساعت در جاده‌های استان ۹۸۴ تردد خودرو ثبت شد. 

افزایش ٢٨ درصدی سفر شهروندان استان سمنان 

هاشمی تعداد سفر از مبدأ استان سمنان را یک هزار و ۵۷۳ سفر و تعداد مسافر از مبدأ استان را ۱۲ هزار و ۸۴۴ نفر اعلام کرد و گفت: سفرهای برون‌استانی ۲۸ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: میزان تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در استان در این مدت چهار میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه بود و حدود ۴۱۳ دستگاه اتوبوس، ۱۰۶ دستگاه مینی‌بوس و یک هزار و ۵۵ دستگاه سواری کرایه برای خدمت‌رسانی به مسافران در نظر گرفته‌شد. 

استاندار سمنان گفت: فعالیت ۳۸ پایگاه انتظامی، ۲۵ پایگاه امداد و نجات در جاده‌ها، ۴۲ پایگاه اورژانس، ۱۲ پایگاه امداد خودرو، ۶ قاضی کشیک، هشت شورای حل اختلاف، ۱۱ داروخانه شبانه‌روزی و ۵ شرکت ارائه خدمات بیمه‌ای، از جمله اقدامات برنامه‌ریزی‌ شده توسط دستگاه‌های متولی خدمات سفر در راستای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در استان سمنان است.
وی ادامه داد: با هدف ارائه خدمات اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی نیز ۶۱ پایگاه اطلاع‌رسانی در سطح استان برپا شده است.


۱۲۳ گردشگر خارجی مهمان استان سمنان شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، از اقامت ۱۲۳ گردشگر خارجی در این استان خبر داد. 
امیر کرم‌زاده گفت: از بیست و ششم اسفندماه ۱۴۰۰ تا کنون، ۱۲۳ گردشگر خارجی از این استان بازدید و در مراکز اقامتی استان، اقامت کرده‌اند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان افزود: این گردشگران از کشورهای چین، هند، پاکستان و هلند به استان سفر کردند. 

وی با اشاره به اینکه تا کنون حدود ۸۰ هزار نفر مسافر در استان اقامت کرده‌اند، افزود: در این مدت حدود ۴ هزار نفر در هتل‌ها، حدود ۵۰۰ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۱۵۳ نفر در مجتمع‌های اقامتی، بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در مهمان‌پذیرها، ۷۸۱ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها و سه هزار و ۵۲۰ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اقامت کرده‌اند.
کرم‌زاده از اقامت حدود ۵۰ هزار نفر از مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی خبر داد و گفت: ۱۶ هزار نفر مسافر نیز در این مدت در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش اقامت کردند. 

افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی در روستای جودانه میامی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: اقامتگاه بوم‌گردی "سرآسیاب بمانی" در روستای جودانه میامی در مراسمی با حضور استاندار سمنان و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
 کرم‌زاده درباره این مجموعه گفت: این اقامتگاه، نهمین اقامتگاه بوم‌گردی شهرستان میامی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: این اقامتگاه بوم‌گردی با متراژ ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع و با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریال راه‌اندازی شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: شهرستان میامی در ۵۵ کیلومتری شاهرود و در حاشیه محور تهران - مشهد واقع است.
شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است. بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران و بیشترین تعداد کاروانسراهای استان سمنان در این شهرستان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha