۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲:۰۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84694398
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز حقوق بشری یمنی: بیش از  ۶ هزار زن و کودک در تجاوز به یمن کشته شدند

تهران- ایرنا- مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» یمن چهارشنبه شب در گزارشی اعلام کرد، طی هفت سال جنگ یمن، ۶ هزار و ۴۵۱ زن و کودک کشته شدند.

به گزارش ایرنا از المسیره، در گزارش مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» آمده است: طی هفت سال تجاوز ائتلاف سعودی آمریکایی به یمن، ۱۷ هزار و ۷۳۴ نفر کشته و ۲۸ هزار و ۵۲۸ نفر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، ۴ هزار و ۱۷ کودک و ۲ هزار و ۴۳۴ زن در بین کشته شدگان تجاوز ائتلاف سعودی آمریکایی به یمن هستند.

این گزارش می‌افزاید، ۵۹۰ هزار و ۶۹ منزل مسکونی، یک هزار و ۶۱۲ مسجد، ۴۱۰ بیمارستان و مرکز بهداشتی و یک هزار و ۲۱۴ مدرسه و مرکز آموزشی طی این مدت تخریب شده است.

مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» در گزارش خود آورده است: همچنین ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۲ هزار و ۵۷۳ مکان تاریخی، ۱۳۹ واحد ورزشی، ۶۰ مرکز رسانه‌ای و ۳۷۵ مرکز گردشگری هدف حملات ائتلاف سعودی قرار گرفته است.

در گزارش این مرکز حقوق بشری همچنین آمده است: ائتلاف متجاوز سعودی ۴۰۴ کارخانه، ۶۹۶ بازار، ۳۷۸ نفتکش و ۹ هزار و ۷۷۰ وسیله نقلیه را هدف قرار داده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha