۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲:۱۱
کد خبر: 84694402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعلام آمادگی فرانسه برای گفت وگو با روسیه در باره جنگ اوکراین

تهران-ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد، آماده است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در باره جنگ در اوکراین گفت وگو کند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از "الجزیره"، مکرون در خصوص احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های "غیر قابل قبول" یا حمله به کشورهای همسایه گفت: در این زمینه قطعیتی وجود ندارد. 

مکرون درباره نشست‌های آتی سران غربی در بروکسل گفت: ما فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها هر کاری می‌کنیم تا بدون ورود به این جنگ آن را متوقف کنیم.

رئیس جمهور فرانسه تاکنون چندین بار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت وگو کرده است.

مکرون پیش از این اعلام کرده بود که جنگ در اوکراین زنجیره تامین غذای اروپا و آفریقا را به شدت بی‌ثبات می‌کند. 

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور فرانسه همچنین اعلام کرد که قصد دارد به همراه اولاف شولتس صدراعظم آلمان با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت وگو کند. 

در همین حال، امروز کاخ کرملین از گفت وگوی تلفنی پوتین با اولاف شولتس صدر اعظم آلمان خبر داد. 

در این گفت وگوی تلفنی پوتین آخرین تحولات مربوط به مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف را با صدر اعظم آلمان در میان گذاشت.

جنگ اوکراین اکنون وارد بیست و هشتمین روز خود شده و تاکنون ۲۵ کشور اقدام به ارسال تسلیحات مختلف نظامی برای کی‌یف کرده‌اند. روس‌ها تاکید دارند که قصد اشغال اوکراین را ندارند. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 

همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha