۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۲۴
کد خبر: 84694455
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۹۶۵ هزار کیلوگرم گوشت در بازار نوروزی استان سمنان عرضه شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۹۶۵ هزار و ۳۴۳ کیلوگرم گوشت مرغ و گوشت قرمز از چهاردهم اسفند۱۴۰۰ تا سوم فروردین ۱۴۰۱ برای تامین نیاز شهروندان با کشتار داخل استان تامین شد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: از مجموع ۹۶۵ هزار و ۳۴۳ کیلوگرم گوشت تامین شده با کشتار در داخل استان سمنان، ۲۹۲ هزار و ۲۶۹ کیلوگرم گوشت گوسفند، ۲۵۹ هزار و ۵۶۷ گوشت گاو و گوساله و ۴۱۳هزار و ۵۰۷ کیلوگرم گوشت مرغ بود.
وی ادامه داد: کمبودی در زمینه تامین گوشت مرغ و گوشت قرمز در استان سمنان در نوروز وجود ندارد و به اندازه کافی در بازار عرضه می‌شود.
وی بیان کرد: ۲۹۲‌ هزار و ۲۶۹ کیلوگرم گوشت گوسفند از کشتار ۱۱ هزار و ۵۵۷ راس دام سبک و ۲۵۹ هزار و ۵۶۷ کیلوگرم از کشتار ۷۰۲ راس دام سنگین تامین شده است.
حسینی تصریح کرد: یک میلیون و ۴۶۷ هزار قطعه مرغ برای تامین نیاز شهروندان در کشتارگاه‌های استان سمنان از زمان آغاز طرح نوروزی (۱۴ اسفند ۱۴۰۰ تا سوم فروردین ۱۴۰۱) کشتار شد.
وی یادآور شد: ناظران ضبح شرعی و کارشناسان دامپزشکی به منظور تایید سلامت گوشت در کشتارگاه‌های استان سمنان حضور دارند و در اجرای طرح نوروزی ۴۴۳ کیلوگرم گوشت قرمز ناسالم و هفت‌هزار و ۴۲۱ کیلوگرم گوشت مرغ ناسالم در کشتارگاه‌های استان ضبط و معدوم‌سازی شد.
وی خاطرنشان کرد: ۳۶ نفر شامل دامپزشک، کارشناس دامپزشکی و ناظر ذبح شرعی در قالب ۱۸ تیم در طرح افزایش نظارت بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در نوروز امسال  همکاری دارند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۱۸ تیم در قالب ۹ تیم سیار و ۹ تیم ثابت از هشت صبح تا ساعت  ۲۰ در ۲ شفیت  از  مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی استان سمنان طی زمان‌های مختلف بازدید می‌کنند تا فرآورده خام دامی سالم و بهداشتی به دست مصرف کننده برسد.
به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۸۱ راس دام سبک، ۸۵ هزار و ۴۰۰ راس دام سنگین، ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر شتر، هفت هزار و ۸۹ راس دام تک‌سمی وجود دارد.
شهروندان هرگونه موارد مشکوک و آلودگی در عرضه فرآورده‌های دامی و پروتئینی را می توانند با تماس با شماره تلفن ۱۵۱۲ سامانه ویژه دامپزشکی گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha