۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84694470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک میلیون دُز واکسن کرونا در خراسان شمالی تزریق شد 

بجنورد-ایرنا- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از میلیون و ۶۱۲ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن کرونا به استان وارد شده و یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۴۷ دُز تزریق شده است.

دکتر محمدرضا اکبری روز  یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیچ مشکلی در تامین واکسن در استان وجود ندارد و مراجعه مردم برای انجام واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در نوروز  به مرکز واکسیناسیون تجمیعی مستقر در مراکز شهرستان های استان در جریان است.

وی افزود: اکنون تمامی مراکز واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان فعال است و تزریق واکسن بدون تعطیلی در حال اجراست اما بهترین زمان مراجعه مردم به مراکز واکسیناسیون بدلیل بودن همزمان والدین وکودکان  در منزل برای انجام مراقبت های پرستاری لازم از کودکان همین ایام تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: در اسفند ماه بدلیل شیوع پیک ششم  ودرگیری تعداد افراد زیادی به کرونا وهمچنین دارای علایم خفیف ابتلا به این بیماری، تعداد زیادی از افراد از تزریق واکسن منطبق با پروتکل های علمی خودداری کردند اما اکنون با گذشت حدود یک ماه از درگیری سرپایی می توانند برای تکمیل واکسیناسیون در نوبت های اول و دوم و سوم و همچنین گروه سنی پنج تا ۱۲ سال به مراکز تجمیعی سطح استان مراجعه  کنند.

اکبری با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا در برخی افراد با عوارض جزئی همراه است گفت: شماری از افراد به علت بازنماندن از خانه تکانی ها و برخی هم به دلیل به دلیل مسافرت از تزریق واکسن خودداری کردند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی افزود: توصیه ما این است که افراد در صورت رسیدن موعد دریافت دُز سوم و سایر نوبتهای واکسن نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده و آن را به تعویق نیندازند.

وی گفت: تزریق واکسن و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان تنها راهکار برای مهار و جلوگیری از  شیوع کرونا است و با گسترش تزریق واکسن شاهد کاهش موارد بستری و مرگ و میر ناشی از این ویروس در سطح کشور و به تبع آن در سطح استان در موج ششم این بیماری بودیم.

اکبری خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۶ درصد از مشمولان دریافت دُز سوم، واکسن را دریافت کرده اند و خراسان شمالی در زمینه واکسیناسیون در رده اول استان های کشور قرار دارد. 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: اکنون و در شیوع سویه امیکرون، ۶۰ درصد از افرادی که براثر کرونا جان باختند، واکسن کرونا دریافت نکردند و ۹۵ درصد از این جان باختگان هم بیماری زمینه ای داشتند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از مردم این استان در روستاها سکونت دارند. 

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۷۶ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد ۲ شهرستان مانه و سملقان و اسفراین در وضعیت قرمز کرونایی شهرستان های بجنورد، شیروان و فاروج در وضعیت نارنجی و سه شهرستان رازوجرگلان، گرمه و جاجرم نیز در رنگبندی زرد کرونایی قرار دارند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha