۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84694541
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سفرهای نوروزی به استان سمنان تا ۵۳ درصد افزایش یافت

۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹
کد خبر: 84694541
سفرهای نوروزی به استان سمنان تا ۵۳ درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: سفر مسافران نوروزی ۱۴۰۱ به این استان ۲۸ تا ۵۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، امیر کرم زاده روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: در طرح نوروزی امسال یکهزار و ۵۷۳ تردد از مبدا استان و ۱۲ هزار و ۸۴۴ تردد به استان سمنان ثبت شد که نشان از افزایش ۲۸ تا ۵۳ درصدی سفرها است.

وی بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی از بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۰تا کنون ۱۶ هزار مسافر شامل ۳۵۰۰ خانواده در مراکز آموزش و پرورش اسکان یافتند.

وی با اشاره به ۲۵۰ مورد بازدید نظارتی از راه ها و مراکز اقامتی در همین مدت، تاکید کرد: سمنان جزو سه استان برتر در فعالیت ستاد خدمات سفر از سوی وزیر کشور شناخته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان یادآور شد: ۸۰ هزار مسافر در ۲۴ ساعت گذشته در استان در هتل ها و مراکز اقامتی اقامت داشتند.

وی با اشاره به افزایش اقامت از ۲۴ ساعت به دو تا سه روز ابراز داشت: در قالب طرح نوروزی ۱۶ بازارچه با ۱۲۹ غرفه فعال، ۱۰۲ بازدید نظارتی از تاسیسات انجام و سه هزار و ۵۵ خدمت از سوی جوانان هلال احمر ثبت شد.

کرم زاده به ثبت متوسط هر ساعت ۹۸۴ تردد خودرو در جاده های استان سمنان در طرح نوروزی ۱۴۰۱ اشاره و اضافه کرد: در قالب این طرح فعالیت ۳۸ پایگاه انتظامی، ۲۵ پایگاه امداد و نجات جاده ای، ۴۲ پایگاه اورژانس، ۱۲ پایگاه امداد خودرو، ۱۱ داروخانه شبانه روزی و ۶۱ پایگاه اطلاع رسانی گردشگری پیش بینی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha