۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبر: 84694727
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وضعیت نارنجی و پیش‌بینی وزش باد بسیار شدید در استان فارس
عکس آرشیوی

شیراز-ایرنا- اداره کل هواشناسی استان فارس با اعلام سطح نارنجی نسبت به افزایش سرعت وزش باد شدید و بسیار شدید در استان فارس طی روزهای آینده هشدار داد.

 سرپرست اداره کل هواشناسی استان فارس روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: وزش شدید باد از پنجشنبه شب، چهارم فروردین ماه در مناطق شمالی و مرکزی استان آغاز می شود.

سعید رنجبر ادامه داد:  همچنین وزش شدید باد جمعه پنجم فروردین  در مناطق شمالی و مرکزی و با شدت کمتر در منطق جنوبی استان ادامه دارد و صبح شنبه ششم فروردین ماه پایان می یابد.

وی تاکید کرد: احتمال خسارت به دلیل وزش باد شدید در نواحی مستعد، خیزش گرد و خاک، کاهش دید، احتمال شکستن درختان فرسوده، نهال ها و آسیب به سازه های موقت مانند گلخانه ها و تابلوی های تبلیغاتی و خسارات به محصولات کشاورزی وجود دارد.   

رنجبر گفت: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت وزش باد شدید، مستحکم کردن سازه ها ی موقتی، اجتناب از تردد در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره و عدم  نصب چادر و پارک خودرو ها در اطراف موارد ذکر شده نیز توصیه می شود.

تا چند روز آینده خبری از باران نیست، کاهش دما

سرپرست هواشناسی فارس افزود: بر اساس نقشه های دریافتی فعلا سامانه بارشی در استان نشان نمی دهد اما برای اوایل هفته آینده پنج تا هشت درجه کاهش دما پیش بینی شده است.

 رنجبر ادامه داد : هوای امروز پنجشنبه چهارم فروردین آسمان صاف تا کمی ابری  همراه با وزش باد و  در مناطق شمالی استان وزش باد شدید گزارش شده است و برای جمعه ششم فروردین هم هوای فارس همین گونه خواهد بود.

سرپرست اداره کل هواشناسی فارس همچنین گفت :صفا شهر مرکز شهرستان خرم‌بید و پاسارگاد با صفر درجه سردترین نقطه فارس طی ۲۴ گذشته بود و لامرد هم با  ۳۷  درجه  بالای صفر، گرمترین منطقه فارس را به خود اختصاص داد.  

هوای شیراز در بامداد پنجشنبه  به هفت درجه بالای  صفر رسید و حداکثر دما هم  طی ۲۴ ساعت گذشته در این شهر ۲۷ درجه بالای صفر بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha