امام جمعه دامغان: مردم در جایگاه خود برای تحقق شعار سال مسوول هستند

سمنان-ایرنا- امام جمعه دامغان گفت: تحقق شعار سال توسط مردم و مسوولان به منظور عمل به فرمایش مقام معظم رهبری وظیفه همگانی است و همه در جایگاه خود، در قبال این شعار مسوولیت دارند.

حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شعار سال تعیین‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی» افزود: نسبت به شعار سال همه وظایفی داریم و هر فرد و مسئولی باید در جایگاه خود نقش ایفا ‌کند. 

وی ادامه داد: مخاطب اصلی شعار سال، مسوولان هستند که باید بستر را فراهم کنند و در کنار عمل به شعار امسال، همچنان مانع زدایی و پشتیبانی از تولید را مدنظر داشته باشند.

رستمیان تصریح کرد: مسوولان باید بدانند شعار سال گذشته، امسال نیز باید عملیاتی شود و پشتیبانی و مانع زدایی ها در سه جهت تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در طول سه دهه‌ اخیر که مقام معظم رهبری فرهنگ نام‌گذاری سال‌ها را به‌عنوان یک رویکرد جریان‌ساز ایجاد کردند، آثار و برکات خوبی را برای کشور به ارمغان آورده است. 

رستمیان اظهار داشت: اشتغال مسئله مهمی است که در دهه ٩٠ نیز توسط مقام معظم رهبری بیشتر به آن اشاره شد و در طول ۶ سال اخیر نیز به مسئله تولید تأکید فراوان شد. 

وی بیان کرد: دانش بنیان شدن تولید باعث بهره‌وری بیشتر و کاهش هزینه‌ها می‌شود و از طرف دیگر اشتغال مهم است و اگر تولید را تقویت کنیم اشتغال رشد می‌کند و بیکاری در جامعه کاهش می‌یابد.

رستمیان به نقش مردم در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: نباید شعار سال فقط در سربرگ نامه نگاری ها و بنرها دیده شود بلکه باید شعار تبدیل به عمل شود و زمانی که به این شعار عمل شود، نتیجه آن قابل مشاهده است. 

وی ادامه داد: دانشگاه ها و دانشجویان به منظور تحقق شعار سال، برقراری ارتباط با کارخانجات و تولیدکنندگان را دنبال و از دانش در جهت تقویت تولید و کار استفاده کنند. 

امام جمعه دامغان خاطرنشان کرد: با توجه به پشتکار دولت آیت الله رییسی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، انتظار داریم تا با اقدامات دولت سیزدهم شاهد تحقق صددرصدی شعار سال باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha