۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۱۲
کد خبر: 84694988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: سفرها با یک برنامه هدفمند در حوزه گردشگری توزیع شود

همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: باید یک برنامه علمی و هدفمند در حوزه گردشگری کشور تدوین و سفرها بر اساس آن توزیع شود.

به گزلرش ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز پنج‌شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان که با حضور رییس جمعیت هلال احمر و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی برگزار شد، افزود: با توجه به اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم و در راس آن رییس جمهور، برنامه ریزی مناسب و لازم برای تسهیل سفرها در نوروز ۱۴۰۱ انجام شد.

وی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده از یک ماه قبل، سفرهای نوروزی با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا انجام شد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: همدان با داشتن جاذبه‌های ارزشمند گردشگری و  آثار تاریخی و باستانی منحصربفرد، مقصد بسیار خوبی برای گردشگران و مسافران نوروزی است.

وی تاکید کرد: باید یک برنامه علمی و هدفمند در حوزه گردشگری تدوین و بر اساس آن سفرهای گردشگری در کشور توزیع شود.

استاندار همدان: سفرها با یک برنامه هدفمند در حوزه گردشگری توزیع شود

استاندار همدان خاطرنشان کرد: بیشتر گردشگران در ایام تعطیلات به شمال کشور سفر می‌کنند که همین موج سفرها مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: معضل پسماند یکی از پیامدهای موج سفر در استان‌های شمالی کشور است که باید اقداماتی از طریق رسانه‌ها و دستگاه های فرهنگی برای توزیع سفرها انجام شود.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: داوطلبان هلال احمر بدون چشمداشت در ایام تعطیلات نوروزی، خالصانه و صادقانه خدمات مختلفی در حوزه های درمانی، فرهنگی و اطلاع رسانی به مسافران ارائه می‌دهند.

وی با گرامیداشت یکصدمین سالگرد تشکیل جمعیت هلال احمر، افزود: از همه عزیزانی که در ۱۰۰ سال گذشته در راه اقدامات انسان دوستانه تلاش کردند قدردانی می‌کنیم.

استاندار همدان تاکید کرد: اورژانس، پلیس، پلیس راهور، شهرداری‌ها و دستگاه های خدمات رسان، همه در کنار هم مجموعه خوبی را برای ارائه تسهیلات سفرهای نوروزی تشکیل دادند.

وی گفت: از ابتدای آغاز سفرهای نوروزی تا کنون بیش از ۳۶ هزار گردشگر به استان همدان سفر و از جاذبه های طبیعی و تاریخی این استان دیدن کردند.

قاسمی فرزاد ادامه داد: غار علیصدر به عنوان یکی از شگفتی‌های طبیعی جهان با همه مشکلات، پس از ۲ سال بازگشایی و آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی شد.

وی تاکید کرد: با هماهنگی صورت گرفته تالارها، رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی استان همدان نیز آماده ارائه خدمات به گردشگران شدند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه آژانس‌ها و تورهای گردشگری برای توسعه صنعت گردشگری دوباره راه‌اندازی شد، افزود: با ایجاد فضای مناسب علاوه بر جذب گردشگران داخلی، گردشگران خارجی را نیز  می‌توانیم جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی مهم‌ترین دستاورد صنعت گردشگری است، افزود: استان همدان یک هزار و ۸۰۰ جاذبه گردشگری دارد که یک هزار و ۱۰۰ مورد آن ثبت ملی شده است.

وی تاکید کرد: ثبت جهانی منظر تاریخی از هگمتانه تا همدان در دستور کار قرار دارد و اولویت نخست حوزه گردشگری استان است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: همدان با توجه به ویژگی‌هایی که دارد می تواند صنعت گردشگری کشور را توسعه دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات خشکسالی، باید رویکرد اقتصادی استان را به سمت صنعت گردشگری هدایت کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha