محدودسازی تردد از پل هوره چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان سامان گفت: محدودسازی تردد خودروهای سنگین از پل تاریخی هوره چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد.

محمدتقی گنجعلی شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سامان که با حضور مدیرکل و معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری و تعدادی از مدیران این شهرستان برکزار شد، تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز هرگونه خسارت و آسیب در پل تاریخی هوره، محدودسازی تردد از این پل تاریخی با رعایت ضوابط فنی مورد توجه باشد.

وی افزود: ساخت پل جایگزین برای تردد خودروهای سنگین و جلوگیری از رفت و آمد خودروهای سنگین از پل تاریخی هوره با جدیت از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان پیگیری و اجرایی شود.

گنجعلی تصریح کرد: تهیه و اجرای طرح کلی جمع‌آوری فاضلاب در حاشیه رودخانه زاینده‌رود محدوده شهرستان سامان به‌عنوان یکی از اولویت‌های این شهرستان ضروری است.

وی یادآور شد: حفظ و نگهداری دالان تاریخی روستای سوادجان در شهرستان سامان از خواسته‌های اهالی این روستا به‌شمار می‌رود که باید به آن توجه شود.

سرپرست فرمانداری سامان اظهار داشت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به مرمت آرامگاه دهقان سامانی، مسجد جامع و بخش تاریخی مسجد ابوالفضل (ع) مرکز شهرستان توجه کند.

گنجعلی گفت: راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی سامان با هدف معرفی هر چه بهتر فرهنگ مردم این شهرستان ضروری است.

شهردار سامان نیز گفت: حاشیه رودخانه زاینده‌رود، پل تاریخی زمانخان، باغات و بناهای تاریخی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به‌شمار می‌رود که زمینه حضور مسافران مختلف در طول سال و به‌ویژه تعطیلات نوروز را فراهم کرده است.

بیژن سنایی سامانی تاکید کرد: تدوین طرح جامع گردشگری سامان با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان می‌تواند در تسریع روند توسعه گردشگری منطقه کمک کند.

وی افزود: بازنگری طرح‌های توسعه گردشگری قبلی و ساماندهی ورودی و خروجی‌های سامان در میزبانی از مسافران و گردشگران ورودی به این شهرستان تاثیرگذار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برخورداری شهرستان سامان از ظرفیت‌های گردشگری فراوان و نزدیکی آن به مرکز استان زمینه حضور سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری را فراهم کرده است.

علیرضا جیلان تاکید کرد: طرح‌های توسعه‌ای مختلف به‌ویژه در بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نقاط مختلف استان و شهرستان سامان برای تصویب در سفر رییس‌جمهور و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری اماده شده است.

وی با اشاره به اصلاح روشنایی پل تاریخی زمانخان سامان در آینده‌ای نزدیک افزود: هم‌اکنون هیچ‌کدام از باغ‌های گردشگری این شهرستان مجوز فعالیت ندارد.

جیلان تصریح کرد: طراحی و ساخت پل جدید در کنار پل تاریخی هوره شهرستان سامان و جلوگیری از تردد خودروهای سنگین بر روی آن باید در سریع‌ترین زمان ممکن تصمیم‌گیری و اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha