۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۵۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84695156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه مهار جرثقیل ساختمانی آسیب دیده پارکینگ شهرداری ایلام به فردا موکول شد

ایلام - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: ادامه مهار جرثقیل ساختمانی حادثه دیده پارکینگ شهرداری به صبح فردا موکول شد.

نصرت اله لطفی شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به تاریکی هوا و حساس بودن عملیات مهار کامل جرثقیل، بنا به صلاحدید مسوولان، ادامه این روند صبح فردا از سر گرفته می شود.

وی افزود: با کمک جرثقیل های بزرگ اعزامی از شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه، حجم زیادی از قطعات بالایی این جرثقیل حادثه دیده جداسازی و خطر سقوط تا حدود زیادی مرتفع شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ایلام یادآور شد: هم اکنون جرثقیل با استفاده از کمربندهای حائل تثبیت شده و مشکل سقوط آن کاهش یافته، هرچند خطر به طور کامل رفع نشده است.

وی با بیان اینکه تا فردا در کنار این سازه نیروها مستقر هستند، ادامه داد: اما اگر به هر عنوان این سازه سقوط کند باتوجه به جداسازی قطعات فوقانی جرثقیل، یک سازه سبک سقوط خواهد کرد که نسبت به قبل از جداسازی قطعات، چندان مشکل ساز نخواهد بود.

لطفی با بیان اینکه حامل های انرژی ساکنان محل باتوجه به تثبیت سازه وصل شده است، اضافه کرد: از بامداد دیشب و در پی وقوع این حادثه آب، برق و گاز منطقه به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از سقوط جرثقیل بنا به صلاحدید ستاد مدیریت بحران استان قطع شده بود.

به گزارش ایرنا، در روند مهار و تثبیت این جرثقیل ساختمانی علاوه بر سازمان آتش نشانی و مدیریت بحران، دستگاه های دیگر شامل نیروهای امدادی و واکنش سریع جمعیت هلال احمر، اورژانس فوریت های پزشکی، پلیس راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، شرکت های زیرساخت حامل انرژی، شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه گاز مشارکت داشتند و همچنین چند کارشناس ماهر در مهار و تثبیت جرثقیل ساختمانی مشارکت داشتند.

بامداد دیشب در پی وقوع آتش سوزی کارتن و زباله های انباشت شده قابل اشتعال در کنار یکی از ساختمان های در حال ساخت پارکینگ شهرداری واقع در بازار اصلی و هسته مرکزی شهر ایلام، لوله گاز نزدیک به آتش سوزی دچار آتش سوزی شده و به خاطر حجم آتش و حرارت پایه های جرثقیل ساختمانی ذوب شده و آسیب دید و نیروهای آتش نشانی و سایر دستگاه های عضو ستاد بحران از بامداد دیشب تا غروب امروز در حال تثبیت و مهار این سازه غول پیکر آهنی بودند تا از سقوط آن و بروز فاجعه مالی و جانی جلوگیری کنند.

به دستور مدیریت بحران در تمام منطقه نزدیک به جرثقیل توسط نیروی انتظامی تردد ممنوع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha