۵ فروردین ۱۴۰۱، ۷:۳۶
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84695203
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۸۰تن مرغ در چهارمحال و بختیاری کشتار و توزیع می‌شود

شهرکرد - ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کمبود مرغ در استان وجود ندارد و میزان تولید مرغ بیش از نیاز روزانه  است، گفت: روزانه حدود ۸۰ تن مرغ در استان کشتار و به بازار عرصه می‌شود.

عطالله ابراهیمی روز جمعه  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بهمن و اسفندماه پارسال میزان تولید مرغ در این مدت بیش از میزان مصرف روزانه بود و هر کیلوگرم مرغ گرم با قیمت ۲۹ هزار تومان در نقاط مختلف استان عرضه ‌شد.

به گفته وی، در چهار روز پایانی سال گذشته سه برابر نیاز استان کشتار مرغ انجام شد تا در ایام نوروز کمبود مرغ در بازار وجود نداشته باشد.

ابراهیمی افزود:‌هم‌اکنون سه کشتارگاه مرغ در مرکز استان در ایام تعطیلات نوروز نیز کشتار دارند و علاوه بر ناظران ذبح شرعی، یک نفر دامپزشک، ۲ نفر بازرس سازمان جهادکشاورزی و سه گشت سیار از زمان آغاز کشتار مرغ که ساعت ۹ هر شب است تا پایان کشتار و توزیع در روز بعد به صورت مستمر حضور داشته و بر روند کشتار و حمل و توزیع مرغ نظارت دارند.

وی اظهار داشت: برای رفع کمبود مرغ در بازار و تامین نیاز خانواده‌های کم درآمد نیز توزیع مرغ منجمد با قیمت ۲۰ هزار تومان در روزهای اخیر در سطح استان انجام شد  و شرکت پشتیبانی امور دام در ایام تعطیل با هماهنگی معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی نسبت به صدور حواله فروش و تحویل مرغ منجمد از سرد خانه شهید بهشتی در سطح استان اقدام داشتند و از روز یکشنبه ۲۹ اسفندماه سال‌گذشته تا کنون ۶۸ تن مرغ منجمد در سطح استان توزیع شده است.

ابراهیمی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه تامین نیاز بازار مرغ بحث کشتار و حمل و توزیع مرغ است که با راه‌اندازی سامانه رهتاب با هدف توزیع عادلانه، سهولت در خرید و پوشش حداکثری فروشندگان و تنظیم الکترونیکی بازار این مشکل نیز رفع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این سامانه مشکلات تا حد زیادی رفع شده است، گفت: این سامانه الکترونیکی در سال جدید در یک زنجیره بین سازمان جهاد کشاورزی استان، تولید کنندگان مرغ، کشتارگاهها، فروشگاه‌های مرغ و نهادهای نظارتی فعالتر خواهد شد تا تخلف احتمالی به پایین‌ترین حد خود برسد.

ابراهیمی افزود: راه‌اندازی سامانه  "جی پی اس" و نصب در خودروهای حمل مرغ برای رصد بار از درب کشتارگاه تا فروشگاه‌های مرغ  از دیگر اقدامات در سالجاری در کاهش تخلفات و قاچاق مرغ از استان به سایر استانها است .

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha