۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84695275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین کاروان راهیان نور سردشت به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شد

مهاباد - ایرنا - فرمانده سپاه سردشت گفت: پس از گذشت ۲ سال از شیوع کرونا، ۱۰۰ نفر از شهروندان سردشتی در قالب ۲ کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

سرهنگ قاسم نصیری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در قالب دو کاروان جداگانه خانوادگی و انفرادی با یک دستگاه اتوبوس و به صورت خودجوش با ماشین‌های شخصی  تعداد ۱۰۰ نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا اردوی راهیان نور انجام نمی‌شد، افزود: پس از گذشت ۲ سال این نخستین کاروان اعزامی راهیان نور شهرستان بود ، به مدت ۵ روز از مناطق مختلف یادمان‌های شلمچه، اروند کنار، فتح المبین، دو کوهه و خرمشهر بازدید به عمل خواهد آمد.

فرمانده سپاه سردشت گفت:اردوهای راهیان نور، اردوهایی عقیدتی و معنوی است و معنای اصلی آن انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های امروزی است که روحیه معنویت، از جان گذشتگی و شجاعت رزمندگان دوران دفاع مقدس را بازگو می‌کند.

وی بیان کرد: اردوی راهیان نور یک اقدام ماندگار و بزرگترین اردوی فرهنگی نظام مقدس اسلامی است و نوعی سرمایه‌گذاری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس دارد.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است .

این شهرستان دارای سه یادمان شهدای "بلفت"، "دارساوین" و بمباران شیمیایی است و در طول دوران انقلاب اسلامی ۸۵۶ شهید والامقام را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha