یک مرکز قطعه‌بندی فرآورده‌های خام دامی در مشهد مهر و موم شد

مشهد- ایرنا- مسوول دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی مشهد گفت: یک مرکز عرضه و قطعه‌بندی فرآورده‌های خام دامی در مشهد به دلیل فعالیت کاملا غیربهداشتی و قطعه‌کاری در محل سرویس بهداشتی مهر و موم شد.

دکتر علی فنایی نوکار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از گزارش واحد نظارت و بازرسی سازمان جهادکشاورزی، کارشناسان شبکه دامپزشکی مشهد در محل حاضر شده و پس از مشاهده وضعیت غیربهداشتی این مرکز قطعه بندی در محدود خیابان حر، ضمن ضبط تمامی اقلام موجود مجوز مهر و موم این مرکز را نیز اخذ کردند.

 وی ادامه داد: در این عملیات، ۳۱ کارتن به وزن ۳۱۰ کیلوگرم پاچین هویت دار مصرف سریع، ۱۹ کیلوگرم پاچین یخ زده شده غیر بهداشتی، ۹ کیلوگرم بال مرغ فاقد هویت و پنج کیلوگرم قطعات مرغ طعم دار شده که در شرایط کاملا غیربهداشتی نگهداری می شد توقیف شد.
مسوول دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی شبکه دامپزشکی مشهد از شهروندان خواست تا انواع گوشت و فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

فنایی افزود: در طرح تشدید نظارتهای بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اکیپ های دامپزشکی مشهد، همه روزه و حتی در ایام تعطیل مشغول رصد و پایش تمامی واحدهای عرضه و تولید فرآورده های خام دامی در این کلانشهر هستند.

۱۰ درصد جمعیت دام کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است و سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در این استان تولید می‌شود.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ رتبه‌های نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha