۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۴۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84695874
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مناطق قرمز کرونایی خراسان شمالی به یک شهرستان کاهش یافت

بجنورد- ایرنا- شمار شهرستان‌های قرمز خراسان شمالی از نظر شیوع کرونا، بر اساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به یک شهرستان کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان بجنورد از وضعیت نارنجی به رنگ قرمز کرونایی و شهرستان های اسفراین و مانه و سملقان نیز از وضعیت قرمز به رنگبندی نارنجی کرونایی تغییر رنگ دادند.

همچنین شهرستان رازوجرگلان از وضعیت زردکرونایی خارج و در رنگبندی نارنجی کرونایی قرار گرفت و فاروج نیز با خارج شدن از وضعیت نارنجی به زردکرونایی تغییر رنگ داد.

شهرستان شیروان در همان وضعیت نارنجی و گرمه و جاجرم نیز در رنگبندی زرد کرونایی باقی ماندند.

پیش از این ۲ شهرستان مانه و سملقان و اسفراین در وضعیت قرمز کرونایی شهرستان های بجنورد، شیروان و فاروج در وضعیت نارنجی و سه شهرستان رازوجرگلان، گرمه و جاجرم نیز در رنگبندی زرد کرونایی قرار داشتند.

بستری ۱۱۹ بیمار کووید ۱۹

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با بستری ۳۹ بیمار کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، هم اکنون ۱۱۹ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

سیدجواد پورنقی با اشاره به روند کاهشی ابتلایان کرونایی استان، گفت: روند کاهشی کرونا می تواند، شکننده باشد بنابراین شهروندان نباید با این پیش فرض که کرونا فروکش کرده است، بی توجه به شیوه نامه های بهداشتی باشند و ترددهای غیرضروری انجام دهند.

پورنقی یادآور شد: با توجه به برگزاری مهمانی‌های خانوادگی در نوروز، توصیه می‌کنیم که همه مردم پروتکل‌های بهداشتی و بویژه واکسیناسیون را جدی بگیرند تا این روند کاهشی تغییر نکند.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۷۸ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه سال گذشته بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha