۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۵۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84695875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الحوثی: آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس مهندسان تجاوز به یمن هستند

تهران- ایرنا- «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن جمعه شب در سخنانی به مناسبت روز ملی مقاومت در این کشور گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس مهندسان تجاوز به یمن هستند.

به گزارش ایرنا از المسیره، عبدالملک بدرالدین الحوثی افزود: روز ملی مقاومت، ایستگاه بسیج مهمی برای یادآوری مسؤولیت ها و وظایف است.

او ادامه داد: آغاز خائنانه و ناگهانی تجاوز شواهد روشنی از ماهیت آن  ارائه و نشان می دهد که چه کسی حق و چه کسی باطل است.

رهبر انصارالله اضافه کرد، اعلام تجاوز به یمن از واشنگتن به این سبب بود که نشان دهد آمریکا ناظر و مهندس این تجاوز است.

الحوثی در ادامه گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس، مهندسان تجاوز به یمن هستند و مشارکت انگلیس در حمله به یمن، برجسته و واضح است.

وی افزود: عربستان و امارات، مجریان حمله هستند و سایر اعضای ائتلاف نیز در ازای پول، اجیر شده‌اند.

رهبر جنبش انصارالله اضافه کرد، از آغاز این تجاوز در میان سکوت بین‌المللی، موضع انسانی و اخلاق، متعلق به گروه های محور مقاومت، آزادگان امت اسلام بود.

الحوثی همچنین گفت: رفتار جنایتکارانه از همان نخستین حملات، از ویژگی های بارز این تجاوز بوده است.

وی افزود: سکوت جهانی با وجود کشتار دسته جمعی غیرنظامیان در محله های مسکونی ادامه یافت و حتی برخی از این قتل عام استقبال کردند.

رهبر انصارالله گفت: ائتلاف متجاوز، ملت یمن را در هر جا و مکانی هدف قرار داد و زیرساخت ها را نیز بمباران کرد و به هر نحوی تلاش کرد که به ملت یمن، آسیب وارد کند. جنگ اقتصادی علیه یمن بسیار شدید و نخستین عنوان آن غارت منابع ملی است.

وی افزود: ائتلاف متجاوز قصد کنترل کامل تأسیسات نفتی، بنادر و ثروت ملی را دارد و درآمدهای نفتی یمن را غارت می کند و به سرقت می برد و مردم یمن را از منابع محروم می کند.

الحوثی اضافه کرد: مبالغی که مردم ما می توانستند از منابع و ثروت خود به دست آورند، از ۲۷ تریلیون و ۸۵۰ میلیارد ریال عبور کرده است. محاصره شدیدی که همه مردم یمن از آن رنج می برند، نوعی جنگ اقتصادی شدید است که ائتلاف متجاوز انجام داده است.

رهبر انصارالله در ادامه گفت: هدف ائتلاف متجاوز از محاصره، شکنجه مردم ما، تسلیم و درماندگی آنها است. انتقال بانک مرکزی از صنعا با هدف ایجاد اخلال در پرداخت حقوق، افزایش قیمت ها و آسیب رساندن به پول ملی است. جنگ اقتصادی تهاجم و آسیبی است که هر خانه و خانواده ای را درگیر کرده است؛ زیرا می خواهند همه مردم ما آسیب ببینند.

وی افزود: خائنانی که به صفوف متجاوزان پیوستند، جز به زیان مردم ما فکر و عمل نمی‌کنند. نیروهای متجاوز از عبور سوخت به صورت زمینی به مناطق مختلف یمن جلوگیری کردند.

او گفت: همه اقدامات ائتلاف متجاوز و خائنان نشان از این دارد که آن ها جنایتکارانی هستند که ذره ای از انسانیت در آن ها نیست. هدف وحشی‌گری و جنایت علیه مردم ما این است که آنها را به سقوط و تسلیم کامل برساند.

رهبر انصارالله افزود: مردم ما در مقابل توطئه‌ها و تجاوزات همه جانبه ایستادگی را برگزیدند. ائتلاف متجاوز می خواست مردم ما را آواره کند و این یک سیاست روشن از سوی آنها بود.

وی با بیان اینکه با وجود محاصره شدید و همه جانبه یمن از سوی ائتلاف سعودی، کشاورزی و فعالیت ها اقتصادی و تجاری جریان دارد، گفت: مردم یمن با همبستگی خود به رزمندگان یمنی در محورهای عملیاتی کمک کردند.

الحوثی گفت: ملت ما دشمن خود را که او را می کشد و محاصره می کند، می شناسد و بنابراین واکنش او آگاهانه است. ائتلاف متجاوز شکست خود را در واکنش آگاهانه مردم ما می بیند که حاضر نیست خشم خود را متوجه دولت نجات ملی و نیروهای مسلح کند.

رهبر انصارالله افزود: ائتلاف متجاوز می‌خواهد نیروهای ملی را مسؤول جنایات و محاصره بداند، اما مردم ما با وجود رنج و کمپین های گمراه کننده، این نقشه را خنثی کردند. مقاومت و ایستادگی نظامی در میدان، علی رغم شرایط سخت، یکی از اشکال مقاومت و انسجام ملت ما است.

وی خاطر نشان شد: عملیات نیروهای مسلح در جبهه ها و محورهای عملیاتی مختلف بالغ بر ۶۶ هزار عملیات مختلف بوده است. این حجم از عملیات، میزان این دستاوردهای بزرگ را با وجود شرایط سخت نشان می‌دهد.

الحوثی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از اشکال مقاومت، صنایع جنگی است که یکی از الزامات اساسی مقابله با تجاوز است. برادران در صنعت نظامی برای توسعه توانایی های خود به ویژه در سلاح های بازدارنده تلاش کردند.

وی با اشاره به دستآوردهای نظامی نیروهای یمنی در ساخت و تولید تجهیزات نظامی گفت: ساخت موشک ها با تولید موشک‌های الصرخه و ذوالفقار، قدس ۲ و برکان ۲ آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

رهبر انصارالله افزود: مردم ما در حمایت از نیروی موشکی نقش داشتند و زنان یمنی طلا یا گوسفند خود را برای حمایت از این نیرو فروختند.

او اضافه کرد: صنعت پهپادی چه برای جبهه های نبرد و چه برای بُردهای دور ادامه دارد و این سلاح موثر است و دشمنان را آزار می دهد و به معضلی برای آنها تبدیل شده است.

الحوثی در ادامه گفت: پدافند هوایی، پهپادها و موشک‌ها از نقطه صفر در سایه تهاجم و محاصره شدید آغاز شد و نتایج مثبتی به دست آورد.

وی افزود: نیروی دریایی از نقطه صفر شروع شد و توانست در مقابل حمله نیروهای متجاوز به شهرهای ساحلی یک نیروی بازدارندگی ایجاد کند. اقدامات بزرگی برای توسعه نیروی دریایی صورت گرفته است و نتایج آن در آینده نزدیک آشکار می‌شود.

رهبر انصارالله اضافه کرد: ما توانستیم تا موشک‌ها و پهپادها را از هر کجا که بخواهیم پرتاب کنیم و به هر هدفی که بخواهیم، حتی در دریا شلیک کنیم.

الحوثی در ادامه گفت: ما در ساخت توپخانه به ویژه گلوله‌های توپ و خمپاره شاهد موفقیت های زیادی بوده ایم و در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم.

وی افزود: ما کلاشینکف، قناصه و سلاح های بسیاری تولید می کنیم و صنعت نظامی رونق دارد و کشور ما در خط مقدم کشورهای تولید کننده سلاح خواهد بود.

رهبر انصارالله گفت: ایستادگی دستگاه های امنیتی بسیاری از نقشه های دشمنان را خنثی کرده است. سرویس های امنیتی بسیاری از عملیات های برنامه ریزی شده توسط دشمن را از طریق بمب گذاری خودروها و حتی ترور خنثی کردند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha