۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۳۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84695898
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ شهرستان در نقشه کرونایی گیلان زرد شد

۵ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۳۳
کد خبر: 84695898
۱۶ شهرستان در نقشه کرونایی گیلان زرد شد

رشت _ ایرنا_ بر اساس تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه جمعه اعلام شد شمار شهرستانهای زرد استان گیلان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های رودبار، فومن و املش از وضعیت نارنجی کرونایی خارج شده و در وضعیت زرد قرار گرفت.

ضمن اینکه شهرستان های لاهیجان، بندرانزلی، سیاهکل، آستارا، تالش، شفت، ماسال، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، لنگرود و رودسر نیز پیش از این زرد بودند.

تنها شهرستان صومعه سرا در وضعیت نارنجی قرار دارد که در ارزیابی هفته گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زرد بود.

آمار بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ پس از عبور از موج ششم و آغاز روند کاهشی از اواخر بهمن ماه گذشته تا به امروز افزون بر ٨٠ درصد کاهش یافته ضمن اینکه آمار بستری ها طی نوروز با کاهش چشمگیری مواجه بوده و افزون بر ۲۶ درصد نزول یافته است.

بر اساس آخرین آمار امروز (جمعه) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گیلان، ١٣٩ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته ١٨ بیمار در مراکز درمانی بستری شدند ضمن اینکه ۴۰ بیمار بدحال هستند.

توصیه های بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و بهره گیری از تهویه در کنار واکسیناسیون همچنان مورد تاکید است.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha