۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84696114
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۵۰ هزار راس دام شیروان  علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند

بجنورد-ایرنا- سرپرست شبکه دامپزشکی شیروان گفت: ۳۵۰ هزار راس دام سبک روستایی این شهرستان خراسان شمالی بهمن و اسفندماه گذشته علیه بیماری تب برفکی رایگان واکسینه شدند.

حسن ایزانلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان از نظر تعداد واحد  پوشش داده شده، ۸۹ درصد واحدهای روستایی معادل ۱۵۳ روستا شهرستان است که مورد واکسیناسیون قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: تب برفکی یک بیماری ویروسی بسیار واگیر در دام های اهلی زوج سم (گوسفند، بز و گاو) است که در صورت بروز، خسارات اقتصادی جبران ناپذیری را به دامداران تحمیل می‌کند؛  این بیماری قابل انتقال به انسان نمی‌باشد.

ایزانلو از اعزام تکنیسین به استان گلستان از شبکه دامپزشکی شیروان به منظور واکسیناسیون رایگان تب برفکی خبر داد و اضافه کرد: به دنبال مراجعه و درخواست عشایر این شهرستان که اکنون در شهرستان های مراوه و کلاله ساکن هستند ۲ گروه واکسیناسیون شامل چهار نفر و ۲ خودرو با تجهیزات کامل برای پیشگیری از بیماری تب برفکی در دام های عشایر به مناطق قشلاقی اعزام شدند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شیروان گفت: پیش بینی می‌شود در صورت شرایط مناسب جوی بیش از ۵۰ درصد از  دام سبک عشایری مستقر در استان گلستان علیه بیماری تب برفکی مورد واکسیناسیون قرار گیرند.

لازم به ذکر است نزدیک به ۴۰ درصد از جمعیت دامی عشایر خراسان شمالی متعلق به عشایر شیروان است.

۵۵۰ هزار راس  هزار راس دام سبک و ۱۸ هزار راس دام سنگین در شهرستان شیروان نگهداری می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha