۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰
کد خبر: 84696365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۲۳ هزار مسافر از جاذبه های گردشگری استان همدان دیدن کردند

همدان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۲۲۳ هزار مسافر از جاذبه های تفریحی، تاریخی و توریستی این استان بازدید کردند.

«علی مالمیر» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آنچه که برای حوزه گردشگری بسیار حائز اهمیت است میزان بهره گیری از هتل و ها و تاسیسات حوزه گردشگری است و چادر زدن مطلوب حوزه گردشگری نیست.

وی خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال های عادی و پیش از شیوع کرونا میزان استقبال از اقامت در هتل ها و مهمانپذیرهای دارای مجوز افزایش یافته و از ۴.۸ درصد به ۱۵ درصد رسیده و از روز دوم نوروز ۱۰۰ درصد ظرفیت هتل ها و مراکز اقامتی دارای مجوز استان همدان تکمیل بوده است.

وی اضافه کرد: این آمار گویای کاهش شب گذرانی گردشگران در چادرهای مسافرتی و روند نزولی استقبال از خانه های بدون مجوزهای قانونی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار داشت: این استان به علت شرایط اقلیمی سرد همواره در تعطیلات نوروزی به عنوان مقصد گردشگران نبوده بلکه در مسیر عبور مسافران گردشگران قرار دارد.

وی افت شمار مسافران بین تعطیلات نیمه اول و آغاز موج دوم سفرها را امری طبیعی دانست و افزود: همه جاذبه های قابل بازدید استان همدان به ویژه ۱۵ موزه در تعطیلات نوروز آماده به کار و ارائه خدمت بودند و با وجود پیش بینی حداکثر ساعت ۱۹ برای فعالیت این مراکز اما در صورت وجود مسافر این زمان قابل تمدید بود.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha