دامغان با استفاده از فرصت طلایی جذب گردشگر در نوروز به خوبی معرفی شد

سمنان-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: شهرستان دامغان از فرصت طلایی نوروز برای شناساندن فرهنگ و تاریخ خود به خوبی استفاده کرد.

به‌ گزارش ایرنا، محمد حمیدی روز شنبه در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان دامغان که با حضور اعضای ستاد در فرمانداری برگزار شد، افزود: حوزه گردشگری و اقتصادی برای معرفی فرهنگ و تاریخ کهن ایران در تمامی شهرها و به همت تمامی مسوولان باید فعال شود.

وی ادامه داد: جشن های سنتی و آیین های کهن نوروز در دامغان، گویای فرهنگ و تاریخ گذشته بی نظیر مردم در این منطقه است.

حمیدی اظهار داشت: استفاده از فضای مجازی، معرفی اماکن گردشگری و تاریخی دامغان و پخش جشنواره‌های بومی و محلی و آیین‌های کهن این منطقه در بستر مجازی، فرصت خوبی است تا بتوان دامغان را در سطح کشور به صورت ویژه معرفی کرد. 

وی اضافه کرد: در ایام نوروز امسال نظم و انسجام‌ خوبی در برنامه ریزی های دامغان حاکم بود که باید از این انسجام‌ و ظرفیت در تابستان که سفرها افزایش می‌یابد نیز استفاده کرد. 

حمیدی، توسعه ظرفیت گردشگری را امری ضروری دانست و گفت: باید در حوزه خدمات و گردشگری ظرفیت ها توسعه یابد و از این ظرفیت بزرگ در جهت افزایش اشتغال استفاده کرد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان تصریح کرد: جاده دامغان به جندق به دلیل آمار تصادفات و تردد بالا، یکی از طرح های دارای اولویت‌ در استان است که تکمیل محور به‌صورت ویژه در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله، دارای ۲ هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد ۴۰۰ اثر شناسایی و تاکنون ۱۳۱ اثر ثبت ملی شدند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha