۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۵۹
کد خبر: 84696409
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخستین گروه از مسافران قطار گردشگری به ورامین رسیدند

تهران - ایرنا - رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین گفت: نخستین گروه از گردشگران نوروزی در قالب طرح قطار گردشگری وارد این شهر شده و مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

ژیلا خدادادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح قطار گردشگری با هدف معرفی آثار تاریخی و ظرفیت‌های گردشگری ورامین برای نخستین بار در سطح استان تهران اجرا شده و طی آن، علاقمندان به آثار تاریخی، به صورت رایگان از اماکن تاریخی و جاذبه‌های فرهنگی این شهرستان بازدید می‌کنند.
وی افزود: نخستین گروه از گردشگران نوروزی این طرح، پیش از ظهر امروز با استفاده از قطار، از ایستگاه راه‌آهن تهران به ورامین عزیمت کرده و به محض ورود به این شهرستان،مورد استقبال فرماندار و مسئولان شهرستان قرار گرفته و با استفاده از اتوبوس‌های گردشگری، به اماکن تاریخی اعزام شدند.
ای مسئول اظهار داشت: در نخستین روز از اجرای این طرح که تا ۱۲ فروردین ادامه دارد، ۸۰ نفر شرکت کردند.
خدادادی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این تور نیمروزه گردشگری، از آثار شاخص تاریخی ورامین از جمله برج آرامگاهی علاءالدوله، مسجد جامع تاریخی و امامزاده یحیی(ع) بازدید کرده و از آنان در طول بازدید با میان وعده پذیرایی می‌شود.
وی ادامه داد: علاقمندان برای شرکت در این برنامه فرهنگی می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۲۵۹۶۴۵۳۶ تماس گرفته و برای ثبت نام هماهنگی کنند.
رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین یادآور شد: این قطار ساعت ۱۱ حرکت خود را از ایستگاه راه‌آهن تهران آغاز می‌کند و گردشگران را در ساعت ۱۵ از ایستگاه ورامین به تهران باز می‌گردانند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
ورامین بیش از ۴۰۰ محوطه و اثر تاریخی دارد که از این تعداد، ۷۸ اثر در فهرست آثار ملی ورامین به ثبت رسیده  است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha