نفس زمین با خاموشی یک ساعته لوازم برقی کمی بهتر می‌شود

تهران- ایرنا- ساعت زمین فرصتی برای بهتر نفس کشیدن زمین در قیل و قال بی‌وقفه برق است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «ساعت زمین» یک رویداد بین المللی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که طی آن شهروندان شهرهای مختلف جهان با خاموش کردن چراغ‌های روشنایی و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری به مدت یک ساعت، آثار و اهمیت تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان را یادآوری می کنند.

رویداد ساعت زمین از سال ۲۰۰۷ آغاز شد تا در پناه اجرای آن زمین برای یک ساعت بتواند از همه سختی های وسایل الکترونیکی کمی بیاساید.

این حرکت در کشور ما از سال ۱۳۹۰ و برای احترام گذاشتن به زمین هرساله برگزار می شود.

روند مصرف برق بیانگر آن است که هرچه از روزهای سرد سال فاصله می گیریم میزان مصرف برق هم افزایش می یابد و افزایش مصرف برق به معنای افزایش میزان آلایندگی های زمین است.

در ایران بیشترین میزان تولید برق با استفاده از گاز طبیعی انجام می شود، اما گرچه مصرف گاز آلایندگی کمتری دارد اما بازهم نفس زمین را به شماره می اندازد.

اما راهکار کاهش آلاینده ها خیلی آسان است خاموش کردن یک لامپ اضافه و یا از مدارخارج کردن وسایل برقی پرمصرف به زمین کمک خواهد کرد بهتر نفس بکشد.

اگر هر فرد نسبت به خاموش کردن حتی یک لامپ اقدام کند در مجموع کشورمان این امکان فراهم می شودتا یک نیروگاه تولید برق از مدار خارج شده و همین امر فرصت راحت نفس کشیدن را در اختیار زمین قرار خواهد داد.

گرچه به گفته " مصطفی رجبی مشهدی " سخنگوی صنعت برق ایران تامین برق در کشور با جدیت انجام شده و هیچ مشکلی ندارد اما مدیریت مصرف و رعایت مصرف بهینه از بهترین راهکارهایی است که می تواند به زمین کمک کند تا نفس بکشد.

بنابراین لازم است ما هم همه با هم در یک حرکت جمعی در این مشارکت جهانی شرکت کنیم تا زمین بتواند برای ساعتی نفس بکشد.

امسال هم مانند سال های گذشته تعدادی از ساختمان های مهم تهران برای همراهی با زمین یک ساعت خاموش خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha