۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 84696586
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشنواره نوروزگاه در اهواز آغاز به کار کرد

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸
کد خبر: 84696586
جشنواره نوروزگاه در اهواز آغاز به کار کرد

اهواز - ایرنا - رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اهواز گفت: جشنواره نوروزگاه خوزستان و نمایشگاه صنایع دستی پس از۲ سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، عصر روز شنبه با هدف آشنایی گردشگران و میهمانان نوروزی با آداب، رسوم و آیین‌های استان و نیز ایجاد نشاط میان مردم در ایام نوروز آغاز به کارکرد.

تبار قریب شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره شامل برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ۵۰ غرفه، برپایی سیاه چادر اقوام مختلف، و نیز اجرای گروه‌های آیینی و اقوام مختلف است که برای علاقمندان و گردشگران در اهواز برپا شده است.

وی افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز اهواز، برنامه‌ها و طرح‌هایی تدارک دیده‌ شده که برای مردم محسوس و ملموس‌تر باشد لذا برنامه‌ها و آیین‌ها شامل اجرای موسیقی اقوام و سنتی، اجرای آیین‌های نوروزگاهی، برگزاری نمایش، برپایی جشنواره اقوام، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، و همچنین معرفی جاذبه‌های خوزستان است که قرار است در قالب جشن نوروزگاه اجرا شوند.
وی افزود:  این رویداد فرهنگی از ششم فروردین ۱۴۰۱ به مدت پنج شب از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل کیانپارس ـ پارک ساحلی غربی ـ جنب کتابخانه مرکزی با رعایت همه ضوابط بهداشتی برگزار می شود.

قریب، با اشاره به اینکه فرهنگ غنی‌ در حوزه آیین‌ها، و رسوم‌ نوروزی و بازی‌های محلی در خوزستان وجود دارد ابراز امیدواری کرد تا با اجرای طرح نوروزگاه بتوان نقش موثری در شناسایی و معرفی میراث معنوی نوروز و آداب و سنن اقوام خوزستان ایفا کنیم.
وی ادامه داد: این برنامه توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان اهواز و با همکاری استانداری خوزستان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرمانداری و شهرداری اهواز برپا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha