۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84696662
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیمه اول تعطیلات نوروزی ٣٣ هزار خدمت بهداشتی ارایه کرد

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ٣٣ هزار خدمت بهداشتی و همچنین خدمات درمانی به ١٢ هزار نفر از سوی این دانشگاه در نیمه اول تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ ارائه شد.

به گزارش ایرنا، کامران قدس روز شنبه به رسانه ها گفت: طبق آمار تجمیعی مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه ۳۳۳۵۳ خدمت بهداشتی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از تاریخ بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ۱۴۰۱ ارائه شد.

وی بیان کرد: طبق آمار اعلام شده توسط معاونت بهداشت این دانشگاه از آغاز برنامه بسیج سلامت نوروزی بهداشت محیط دانشگاه تعداد ۲۵۸۹ مورد بازرسی میدانی از اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن بین راهی و کارنجات صنعتی انجام شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه ۴۶ مورد متخلف بهداشتی به مراجع قانونی معرفی شدند، افزود: در بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه حدود ۶۳۴ کیلوگرم موادغذایی فاسد کشف شناسایی و معدوم کردند. 

وی ادامه داد: ۱۲۹۴ مورد نمونه برداری از مواد غذایی، آب آشامیدنی و کلرسنجی انجام و طبق آمار و اطلاعات موجود ۹۵ مورد آزمایش غربالگری تالاسمی و مواد مخدر برای ۸۲ زوج مراجعه کننده به مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشگاه و ۲۹ مورد آزمایش مواد مخدر برای سایر موارد انجام شد.

قدس با اشاره به انجام ۱۳۱ مورد غربالگری هیپوتیروئیدی نوزادی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این مدت، گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۵ فروردین سال جاری ۱۸۲۴ مورد ویزیت بیماران در مراکز بهداشتی و درمانی انجام شد و تعداد مراجعان به داروخانه های این مراکز ۸۲۵ مورد بود و ۱۴۵ نفر از خدمات دندان‌پزشکی مراکز بهداشتی درمانی استفاده کردند و همچنین ۸۷۸ مورد هم تزریقات و پانسمان در این مراکز انجام شد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن اعلام شناسایی ۸ مورد بیماری مشمول گزارش فوری و ۲ مورد تعداد طغیان بیماری ها، بیان کرد: در این بازه زمانی ۶۳۹۸ مورد واکسن بدو تولد و کرونا تزریق شد و ۶۵ نفر به دلیل حیوان گزیدگی به مرکز درمان پیشگیری هاری مراجعه کردند و ۱۳۶ دز واکسن هاری و ۱۸۱۶۰ واحد سرم هاری برای مراجعان حیوان‌گزیده تجویز شد. 

 قدس تصریح کرد: روند ارائه خدمات در حوزه های بهداشت، درمان و غذا و دارو و همچنین نظارت های مربوطه در نیمه دوم تعطیلات نوروزی با تمام توان ادامه خواهد داشت. 

بهره مندی ۱۲ هزار نفر از خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

قدس ابراز داشت: طبق آمار تجمیعی مراکز درمانی تحت پوشش و تابعه این دانشگاه، تعداد کل مراجعین به بیمارستان ها از تاریخ بیست و پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ الی پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ به مراکز درمانی این دانشگاه ۱۱۷۵۲ مورد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: در همین مدت، ۱۱۷۵۲ مراجعه کننده به بیمارستان های شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که از این تعداد ۹۸۰۸ مورد به صورت سرپایی درمان و ۱۹۴۴ مورد در بیمارستان ها بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: از کل مراجعه کنندگان به بیمارستان های دانشگاه، ۲۹۰ نفر دچار حادثه ترافیکی و ۱۱۴۶۲ نفر مراجعین نیز به دلیل سایر موارد و بیماریها مراجعه داشتند.

 وی با اشاره به این که در این مدت ۱۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری شدند، گفت: ۱۱۱ بیمار در بخش ویژه و سایر مبتلایان در بخش کرونا بستری شدند که از ۱۵۵ بیمار بستری شده، ۳۲ بیمار مرخص و ۴ بیمار کرونایی در این مدت فوت شدند.

قدس گفت: با توجه به فعالیت ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، تمامی مراکز درمانی و ۲۹ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، داروخانه ها و همچنین مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش دانشگاه برای ارائه خدمات و نظارت بر اجرای خدمات نوروزی به شهروندان، مسافرین و زائرین علی ابن موسی الرضا (ع) در حالت آماده باش کامل و خدمت رسانی هستند.

وی اضافه کرد: مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی( اورزانس ۱۱۵) در این مدت، تعداد ۱۲۰۱ ماموریت داشت که از این تعداد، ۲۰۱ مورد ماموریت حوادث ترافیکی و ۱۰۰۰ مورد ماموریت حوادث غیرترافیکی بود و تعداد کل مراجعان به ایستگاه سلامت نیز ۹۰ مورد گزارش شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: در حوزه نظارت بر مراکز درمانی سرپایی تمامی درمانگاه های عمومی، تخصصی، دندانپزشکی، درمان اعتیاد، کلینیک های ویژه مشتمل بر اورژانس، بخش های ویژه، اتاق عمل توسط تیم های نظارتی معاونت درمان به ترتیب در سطوح نظارت های مدیران ارشد، مدیران میانی و کارشناسان نظارتی به صورت شبانه روزی انجام شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha