۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 84696672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان جنوبی سومین استان پرتردد در نوروز امسال است

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۴
کد خبر: 84696672
خراسان جنوبی سومین استان پرتردد در نوروز امسال است

بیرجند - ایرنا - معاون گردشگری و قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی سومین استان پرتردد کشور در نوروز ۱۴۰۱ ثبت شده و بیشترین ترددها مربوط به محورهای طبس، بشرویه و فردوس است.

مرتضی عربی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: براساس آخرین آمار در نیمه اول تعطیلات نوروزی بیش از ۶۰۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مراکز اسکان آموزش و پرورش، کمپ‌های اسکان موقت و زائرسراهای خراسان جنوبی اسکان یافتند که رکورد بی‌نظیری را به ثبت رساند.

وی افزود: در این مدت بیشترین حجم ترددها مربوط به محورهای طبس، بشرویه و فردوس بوده که این مناطق اسکان بسیاری از مسافران را داشته‌اند.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: ۵۰ بازارچه صنایع‌ دستی با ۳۰۰ غرفه فروش صنایع‌ دستی و سوغات محلی، اجرای برنامه نوروزگاه در شهرهای مختلف استان و برخی از روستاها همراه با بازی‌های بومی و محلی، فعالیت ۱۸ موزه و بوم بازارچه‌های صنایع‌ دستی از برنامه‌های تدارک دیده شده برای مسافران نوروزی در این استان است.

تغییرات تردد استانی در استان‌های مختلف نشان می‌دهد خوزستان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب با ۱۵۰ درصد، ۹۹ درصد، ۷۷ درصد، ۷۶ درصد و ۷۲ درصد بیشترین افزایش را در ترددهای بین‌ استانی تجربه کردند.

خراسان جنوبی در مجاورت ۶ استان کشور و مسیر عبور به سمت مشهد مقدس با توجه به تسهیل شرایط سفر در نوروز ۱۴۰۱ آماده میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی شده و تعداد مسافران و اقامت آنان در استان امسال افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی پیش از آغاز سفرهای نوروزی گفت: پیش‌بینی ما این است که خراسان جنوبی با موج بزرگی از مسافران نوروزی مواجه خواهد بود و در مجموع ظرفیت اسکان روزانه ۱۲۹ هزار و ۸۳۹ نفر در این استان وجود دارد.

حسن رمضانی افزود: ۲۴۵ اتاق هتل با ۵۷۴ تخت، ۲۳۴ اتاق مهمان‌پذیر با ۵۷۴ تخت، هزار و ۵۰۰ نفر روز اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۱۰۳ هزار و ۱۶۵ ظرفیت کمپ‌های موقت توسط شهرداری‌ها، ۱۰ هزار و ۵۹۰ نفر ظرفیت اقامت در مدارس از ظرفیت‌های اسکان خراسان جنوبی برای مسافران نوروزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha