شرکت‌های دانش بنیان استان سمنان ۱۵ هزار میلیارد ریال کسب درآمد داشتند

شاهرود - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: شرکت‌های دانش بنیان استان با دارابودن سه هزار و ۸۵ نیروی انسانی در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد ریال محصولات خود را به فروش رساندند.

به گزارش ایرنا، محسن نظری عصر شنبه در نخستین نشست شورای اداری شاهرود در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: طی یک سال گذشته در استان سمنان ۷۳ شرکت دانش بنیان و ۳۰۰ شرکت فناور توسعه و ۹ شرکت خلاق نیز مجوز فعالیت گرفت.

وی به تشکیل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان سمنان اشاره کرد و ابراز داشت: از این پس هر هفته نشستی برای رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان تشکیل می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه پارسال اعتبار ایجاد سه مرکز نوآوری در حوزه های معدن، کشاورزی و اقتصاد دیجیتال از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت شد، اظهار داشت: پارک علم و فناوری ۶ پردیس تملیکی در کل استان سمنان دارد و کمتر اداره کلی است که چنین توزیع متوازی داشته باشد.

نظری، به وجود چهار مرکز مشترک پارک علم و فناوری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان سمنان اشاره کرد و یادآور شد: پارسال برای نخستین بار در کشور ۲ رویداد بین المللی از سوی پارک علم و فناوری استان سمنان برگزار شد و طی آن ۲۰ شرکت دانش بنیان از ترکیه در این پارک حضور یافتند.

وی با اشاره به تأسیس مدرسه اشتغال استان سمنان در سال گذشته ابراز داشت: تاکنون سه شرکت حامی این مدرسه هستند و باید در سال جاری تعداد حامیان را افزایش داد.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان تصریح کرد: صنایع استان نیروهای مورد نیاز خود را به مدرسه اشتغال اعلام می‌کنند و برای آنها تضمین اشتغال می‌دهند و این نیروها در مدرسه آموزش می‌بینند.

نظری بر لزوم پیوستن صنایع بزرگ استان به این مجموعه تأکید کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه پارک علم و فناوری و شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان صنایع دانش محور استان در مدرسه اشتغال جذب می‌شوند.

کاهش ۳۲ درصدی مراجعان مشکوک به کرونا در شرق استان سمنان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم در این نشست گفت: تعداد مراجعان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی شرق استان سمنان در یک هفته گذشته ۲۷۶ نفر بود که به نسبت هفته قبل ۳۲ درصد کاهش یافت.

حسین شیبانی با اشاره به شناسایی ۵۷ مورد مثبت قطعی مبتلا به کرونا در یک هفته گذشته در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: این تعداد به نسبت هفته پیش از آن با کاهش ۵۵ درصدی رو به رو شده است.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد موارد مثبت سرپایی ۵۴ و تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا نیز ۵۷ درصد کاهش یافت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه تعداد فوتی‌های کرونایی شرق استان سمنان به طور معمول از صفر تا سه نفر است، افزود: بیشتر این افراد بیماری زمینه‌ای داشتند یا واکسن نزده بودند و یا در محلی گرفتار شدند که به طور ناگهانی ویروس بسیاری وارد دستگاه تنفسی آنها شد.

شیبانی ادامه داد: هم اکنون ۱۶ بیمار در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری هستند که از این تعداد ۱۲ نفر در بخش های مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

وی با تأکیدبر اینکه هرگونه عادی انگاری می تواند یک فاجعه در پی داشته باشد، ابراز داشت: یکی از راهکارهای مهم برای پیشگیری از کرونا واکسیناسیون است که در شهرستان های شاهرود و میامی میزان پوشش واکسن های نوبت های نخست تا سوم به ترتیب ۸۵.۶، ۷۸.۸ و ۵۴.۵ درصد است.

بیمارستان‌های امام حسین (ع) و بهار شاهرود به بیماران کرونایی اختصاص دارد. هم اکنون شهرستان‌های شاهرود و میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha