طرح‌ها و موضوعات مرتبط با استان خراسان رضوی در سفر رییس‌جمهوری تعیین تکلیف می‌شود

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی با اشاره به سفر رییس جمهوری به این استان گفت: این سفر برای استان خراسان رضوی فرصت بسیار خوبی را فراهم می‌کند تا تمام طرح‌ها و موضوعات مرتبط با این استان تعیین تکلیف شود.

«یعقوب‌علی نظری» روز شنبه و در جمع کارکنان استانداری خراسان رضوی افزود: مصوبات این سفر که با هدف ایجاد فرصت برای محقق شدن برنامه‌های دولت در این استان مورد بررسی قرار می‌گیرد در طول سه سال آینده محقق می‌شود بر همین اساس برنامه‌ها و طرح هایی برای جهش این استان در نظر گرفته شده است که در صورت موافقت و تصویب آنها، موجب گسترش رونق در همه زمینه‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های ملی به خصوص در ارتباط  با طرح هایی که نیاز به تصمیم گیری در سطح ملی دارد باید به صورت قاطع و معین هدف‌گذاری شود.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بودجه استان در سال ۱۴۰۱ معین شده است که با اجرای آن امیدوار هستیم بتوانیم ظرفیت های مورد نیاز استان را در راستای رشد اقتصادی تعیین شده قرار دهیم زیرا همه زمینه ها فراهم شده است تا به فضل خدا در این سال، اقدامات، اجرایی و عملیاتی شود.

استاتدار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت ایجاد شده بواسطه زیارت بارگاه رضوی در استان گفت: از ۲۰ اسفند ماه سال گذشته، افتخار میزبانی از زائران امام رضا (ع) برای ما شکل گرفت که این موضوع باعث ایجاد فشار به بخش هایی در حوزه های مختلف تصمیم سازی، اجرایی و رسانه ای شد، با این وجود تلاش‌های بسیاری برای پیاده‌سازی برنامه ها با هدف رفع معضلات و مشکلات و خدمت به رائران بارگاه رضوی انجام شد.  

نظری با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان در روزهای آتی، افزود: پیش بینی می‌شود استمرار و حضور زائران رضوی بعد از این ماه مبارک و در فصل تابستان همانند شرایط فعلی باشد، بنابراین باید با استفاده از تجاربی که اکنون به دست آورده ایم زمینه خدمت به زائران فراهم شود.

وی ادامه داد: اصل حرکت ما مبتنی بر منبع معنوی زیارت امام رضا(ع) است که می تواند در تمام شئون موجب احیاء و ارتقا شود و بسیاری از مسائل اجتماعی را نیز حل کند.
استاندار خراسان رضوی به موضوع اقتصاد نیز اشاره و بیان کرد: در این حوزه زیرساخت‌ها به نحوی سیاستگذاری شده است تا با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد مبتنی بر دانش بنیان به عنوان اولویت جدی در استان بتوان اقدامات درست و مناسبی فراهم شود و بر همین اساس در اولین روز کاری در سال جدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی بازدید به عمل آمد.

نظری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای راه‌اندازی کار مردم، دستگاه‌ها باید با سرعت انجام وظیفه کنند بنابراین موضوع سرعت و راه‌اندازی در رفع و کاهش موانع برای مردم از موضوعات جدی است که در همه دستگاه‌ها با ایجاد مفاهمه مشترک، قابل انجام است.

رییس جمهوری در قالب هجدهمین سفر استانی هیات دولت و در سال "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" به منظور بررسی اولویت‌های توسعه استان و رفع مشکلات مردم به خراسان رضوی، سفر می کند.

آیت الله سیدابراهیم رییسی پیش از این به ۱۷ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان و مازندران سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha