۶ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۰۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84696836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بلینکن از لهستان عازم سرزمین های اشغالی شد

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۲۲:۰۶
کد خبر: 84696836
بلینکن از لهستان عازم سرزمین های اشغالی شد

نیویورک-ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که همراه جو بایدن در سفر به لهستان به سر می برد، از ورشو عازم سرزمین های اشغالی شد .

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، بلینکن به تل آویو سفر خواهد کرد تا با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کند.

 به گفته وزارت خارجه آمریکا، موضوع اصلی مورد تمرکز در این دیدار، جنگ در اوکراین خواهد بود.

بلینکن همچنین قرار است به کرانه باختری، مراکش و الجزایر سفر کند و انتظار می رود در این سفر ایران و مسایل منطقه ای در تمرکز باشد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن در رام الله با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفتگو خواهد کرد.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه این کشور ۲۶ تا ۳۰ مارس (۶ تا ۱۰ فروردین ماه) از آفریقا و خاورمیانه از جمله سرزمین های اشغالی بازدید می‌کند تا درباره اوکراین و ایران گفتگو کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: بلینکن در روزهای ۲۶ تا ۳۰ مارس به اسرائیل، کرانه باختری، مراکش و الجزایر سفر خواهد کرد تا با شرکای خود در مورد طیف وسیعی از اولویت‌های منطقه‌ای و جهانی، از جمله جنگ روسیه علیه اوکراین، فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران، توافقنامه ابراهیمی (سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی) و عادی‌سازی روابط با اسرائیل، روابط اسرائیل و فلسطین و حفظ امکان راهکار دو کشوری فلسطین و اسرائیل مشورت کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است که سفر بلینکن  به منطقه ابتدا از سرزمین های اشغالی آغاز خواهد شد و وی  با مقامات رژیم صهیونیستی از جمله یائیر لاپید همتای اسرائیلی خود و نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم دیدار خواهد کرد.

به گفته وی، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین در رام الله و همچنین نمایندگان جامعه مدنی فلسطین دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بلینکن سپس با ناصر بوریتا وزیر امور خارجه مراکش و نیز عبدالمجید تبون رئیس جمهوری  الجزایر دیدار و گفتگو خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha