۶ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۵۷
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84696877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اقامت گردشگران در کردستان ۱۱ برابر افزایش یافت

۶ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۵۷
کد خبر: 84696877
اقامت گردشگران در کردستان ۱۱ برابر افزایش یافت

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: اقامت گردشگران در استان طی شش روز اول تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ برابر افزایش یافته است.

به‌ گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا شامگاه شنبه در چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با بیان اینکه شادترین نوروز کشور امسال در کردستان برگزار شد، افزود: سه برنامه ویژه نوروز در باغ هنر تهران و سنندج برگزار شد که مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت.

وی با عنوان اینکه با حضور نماینده یونسکو و نمایندگان ۱۳ کشور حاشیه نوروز، شهر سنندج به عنوان پایتخت نوروز جهان معرفی شد، گفت: در جشن های نوروزی بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت حضوری استفاده کردند و تعداد بسیار زیادی از مردم دیگر نقاط استان نیز از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی این برنامه ها را دنبال کردند.

استاندار کردستان ادامه داد: در شش روز اول نوروز ۳۷۱ هزار تردد در استان به ثبت رسیده که سهم تردد بین استانی افزایش ۱۳ درصدی و داخل استانی ۲۷ درصدی بوده است.

وی اضافه کرد: تا روز گذشته ۱۲۳ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اسکان داده شده‌اند و ۵۸۳ مورد بازدید نیز از اماکن گردشگری انجام شده است.

زارعی کوشا یادآور شد: در شش روز اول تعطیلات بیش از ۲۴ هزار نفر از طریق ۲ مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه تردد کرده اند.

اجرای تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی در کردستان

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای اقدامات و تمهیدات لازم برای استقبال و خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی در کردستان، افزود: با کاهش محدودیت‌های کرونایی و بعد از دو سال، شاهد حضور کم‌نظیر گردشگران و مسافران نوروزی در کردستان در روزهای ابتدای فروردین‌ ماه سال‌ جاری بودیم.

یعقوب گویلیان گفت: امسال براساس تمهیدات صورت گرفته و برنامه‌ریزی مناسب، زمینه فعالیت بیش از پیش اماکن و تاسیسات گردشگری برای حضور مهمانان نوروزی در کردستان فراهم شد.

وی ادامه داد: برگزاری جشن جهانی نوروز، مراسم نوروزگاه با اجرای برنامه‌های متنوع در اماکن تاریخی استان، برپایی نمایشگاه صنایع‌ دستی در شهرهای گردشگرپذیر کردستان، توزیع بیش از ۱۰۰ هزار کتابچه و نقشه راهنمای گردشگری برای مهمانان نوروزی و استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته جهانگردی به عنوان راهنمای گردشگری از جمله برنامه‌های استان در این ایام است.

گویلیان یادآور شد: ثبت‌ جهانی منظر فرهنگی، تاریخی هورامان، شرایطی را ایجاد کرد که در ایام تعطیلات شاهد ورود سیل عظیمی از مسافران و گردشگران به این قطب گردشگری استان باشیم.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha