۶۴ هزار نفر در تعطیلات نوروزی از بناهای تاریخی دامغان بازدید کردند

سمنان- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: ۶۴ هزار و ۴۳۶ نفر از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ الی پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ از آثار طبیعی، تاریخی و گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

مهدی قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بیش از ۸۰ درصد کل بازدیدها در شهرستان دامغان به تعداد ۵۲ هزار و ۴۵۰ نفر مربوط به آثار تاریخی و بیشترین آمار بازدید از بین آثار تاریخی و گردشگری شهرستان دامغان مربوط به مجموعه چشمه علی است. 

وی اظهار داشت: میزان اسکان ثبت شده در دامغان از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پایان پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ تعداد ۳۸ هزار و ۳۴۶ نفر است که در مدارس، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی زائرسرا، مساجد و کمپ های اسکان ثبت شد.

قاسمی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد ۲۸ درصد اقامت کل استان سمنان و ۳۳ درصد کل بازدید استان در مدت ذکر شده مربوط به دامغان است و جذب این میزان مسافر نوروزی در دامغان مطلوب است. 

وی اضافه کرد: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی و خروج از پیک ششم کرونا، پیش بینی‌ می‌کردیم در سال جدید با جمعیت بسیاری از مسافران نوروزی در شهرستان مواجه شویم و به همین سبب همه دستگاه‌های مرتبط در آمادگی کامل قرار داشتند و شرایط برای جذب گردشگران فراهم بود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان با بیان اینکه این شهرستان با پیشینه تاریخی کهن و آثار بی نظیر نیازمند توجه بیشتر و معرفی در سطح ملی و بین المللی است، بیان کرد که دامغان در ایام نوروز امسال نیز به خوبی مورد استقبال گردشگران قرار گرفت و تکمیل ظرفیت اسکان و ضریب ۱۰۰ درصدی اشغال اماکن اقامتی و گردشگری، نشان دهنده این امر است.

به گزارش ایرنا، جشن نوروزگاه، آیین حلواپزان، نوروزخوانی، شب‌های فرهنگی تویه دروار، آیین کفش و کلاه، عید گِردِشو، آیین شب مردم، جشن میلاد امام زمان (عج) و آیین شب‌های کویری از جمله برنامه‌های شهرستان دامغان در ایام نوروز امسال است.

شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله، دارای ۲ هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد ۴۰۰ اثر شناسایی و تاکنون ۱۳۱ اثر ثبت ملی شدند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha