۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84697017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: نظارت‌ها بر توزیع اقلام مصرفی در گنبدکاووس تشدید می‌شود
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به ایام پایانی تعطیلات نوروزی و فرارسیدن ماه مبارک رمضان از افزایش نظارت‌ها بر قیمت کالاها و اقلام اساسی از جمله مرغ، تخم مرغ، گوشت قرمز، شکر و برنج توسط تیم‌های نظارتی خبر داد و گفت: این اقلام به اندازه کافی در شهرستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار گنبدکاووس افزود: نظارت‌ها بر توزیع اقلام اساسی بالاخص گوشت قرمز و مرغ اعم از گرم و منجمد که مصرف آن در ایام پایانی تعطیلات نوروزی و ماه رمضان بیشتر می‌شود، باید دقیق‌تر شود تا مردم در تهیه آن مشکلی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: با تصمیم گیری و برنامه ریزی‌های انجام شده در ستاد تنظیم بازار استان گلستان و این شهرستان، مشکلی در تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم وجود ندارد صرفا باید نظارت‌ها بر توزیع اقلام و قیمت‌ها دقیق‌تر و بیشتر شود.

دهرویه تصریح کرد: علت افزایش قیمت دام زنده و گوشت قرمز در گنبدکاووس و دیگر نقاط استان و کشور به سبب گرانی نهاده‌های دامی و علوفه (جو، کنسانتره) در ماه‌های گذشته و نیز عرضه و تقاضا در روزهای اخیر است که باید این موضوع بررسی و از افزایش بی رویه قیمت‌ها جلوگیری شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نظارت بر قیمت حمل مرغ زنده توسط کامیون‌ها توسط نهادهای متولی را خواستار شد و ادامه داد: اینکه قیمت حمل هر قفس مرغ زنده از حدود ۵۰ هزار ریال به ۲ برابر افزایش یابد، قابل قبول نیست.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس در این نشست از توزیع روزانه ۲۵ تا ۳۰ تن مرغ گرم، ۲ تن مرغ منجمد و هفت تن تخم مرغ با قیمت مصوب در این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۶ تن گوشت قرمز منجمد توزیع شده است.

حبیب الله زارع بابیان اینکه گنبدکاووس در توزیع اقلام اساسی (مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز) در تعطیلات نوروزی هیچ مشکلی نداشته است، افزود: برخی اقلام اساسی از جمله برنج و شکر ویژه ماه مبارک رمضان نیز به اندازه کافی تهیه شده که به مرور در بازار تزریق خواهد شد.

وی اضافه کرد: هیچ مشکلی در تهیه و توزیع اقلام اساسی در گنبدکاووس وجود ندارد و در صورت ضرورت از ظرفیت ذخیره شده استفاده خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس نیز در این نشست از انجام ۳۸۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان در اسفند و ۷۵ مورد در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون ۳۲ پرونده تخلف به ارزش تقریبی ۳۸۴ میلیون ریال مربوط به ماه اسفند و هفت پرونده تخلف در سال جاری تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

خلیل رجبلی افزود: علاوه بر بازرسی های این اداره، ۱۸۷ مورد بازرسی در قالب گشت مشترک با سایر نهادها طی اسفند و ۶۲ مورد نیز درسال جاری انجام شده است.

وی، بیشترین تخلفات انجام شده توسط واحدهای صنفی گنبدکاووس را در حوزه  صنف آرایشی بهداشتی، نانوایی و پوشاک ذکر کرد و بیان داشت: بازرسی ها و نظارت ها بر قیمت کالا و خدمات به صورت مستمر ادامه تا پایان تعطیلات نوروزی و سپس در ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

همچنین دراین جلسه نماینده اداره کل امور عشایر گلستان نیز گفت: قیمت دام زنده (بره) از هر کیلوگرم حدود ۶۰۰ هزار ریال در ۲ ماه پیش اکنون به هر کیلوگرم ۷۷۰ هزار ریال افزایش یافته که علت اصلی آن گران شدن نهاده‌های دامی و عرضه و تقاضا می‌باشد.

انصاری افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی در بازار مصرف یک میلیون و ۹۰۰ تا ۲ میلیون ریال و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله به یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال افزایش یافته است.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha