۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84697080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار لندن کم توجهی به بحران پناهجویان اوکراینی را «شرم آور» خواند

تهران-ایرنا- صادق خان شهردار لندن که کشورش با موجی از اعتراضات به دلیل نحوه واکنش دولت به بحران پناهجویان مواجه است ؛ گفت نحوه واکنش دولت انگلیس و دولت های اروپایی دیگر  به بحران پناهجویان اوکراینی «شرم آور» است.

به گزارش ایرنا، تارنمای «ای نیوز» انگلیس نوشت: در تظاهراتی که در حمایت از اوکراین در انگلیس برگزار شد نحوه واکنش دولت این کشور در مقابل بحران پناهجویان اوکراینی مورد انتقاد قرار گرفت.

صادق خان در این تجمع اعتراض آمیز در حمایت از اوکراینی ها که در نزدیک پارک هاید لندن برگزار شد گفت انگلیس باید اقدامات بیشتری را در حمایت از پناهجویان اوکراینی انجام دهد.

وی پیشتر اعلام کرده که بود که یک میلیون و ۱۰۰ هزار پوند برای حمایت از همه  مهاجران و پناهجویان و پناهندگان در لندن اختصاص یافته است.

صادق خان همچنین اقدامات کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان را شرم اور خواند و گفت ما باید اقدامات بیشتری در مواجهه با بحران پناهجویان اوکراینی انجام دهیم.

هزاران نفر از مردم لندن در تظاهرات میدان  ترافالگار لندن در حالی که لباس های آبی و زرد به رنگ پرچم اوکراین بر تن داشتند با در دست داشتن بنر هایی از حمله روسیه به اوکراین انتقاد کردند.

نحوه واکنش انگلیس به بحران پناهجویان اوکراینی از زمان حمله روسیه به اوکراین بشدت مورد انتقاد است و به تازگی فاش شده که رسیدگی به تقاضاهای روادید به دلیل این که کارمندان وزارت کشور انگلیس دورکار هستند با تاخیر صادر می شود.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز پنجشنبه (۲۴ فوریه) درحالی که جنگ در اوکراین وارد دومین ماه خود می‌شود، تازه‌ترین آمار مربوط به تعداد پناهجویان این کشور را اعلام کرد. شمار دقیق پناهجویان اوکراینی سه میلیون و ۶۷۴ هزار و ۹۵۲  اعلام شده است.

آمار جدید نسبت به آماری که روز چهارشنبه اعلام شد، ۴۸ هزار و ۴۰۶ نفر بیشتر است.

بر اساس این گزارش در مجموع ۱۰ میلیون اوکراینی که یک چهارم کل جمعیت اوکراین را تشکیل می‌دهند مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

سازمان ملل متحد تعداد آوارگان در داخل خاک اوکراین را شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برآورد کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در۲۴ فوریه (۵ اسفند) آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد. بیشتر پناهجویان اوکراینی را زنان و کودکانی تشکیل می دهند که خود را به لهستان و سایر کشورهای اروپایی رسانده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha