۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84697227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: اعتبارات عمرانی کشور افزایش یافت

گناباد- ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: میزان اعتبارات عمرانی کشور در لایحه بودجه امسال به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

محمد صفایی دلویی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری گناباد افزود: با توجه به افزایش اعتبارات اختصاصی بخش عمران کشور، اگر حداقل یک درصد از این بودجه به شهرستان گناباد اختصاص یابد نقش قابل توجهی در عمران منطقه دارد که این امر با اهتمام همه مسوولان و دست اندرکاران میسر است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" توسط رهبر معظم انقلاب ادامه داد: در حال حاضر بروکراسی‌های طولانی اداری برای اخذ موافقت اصولی و انجام فعالیتهای اقتصادی از مشکلات مهم در فرآیند تولید است و ۱۸ ماه زمان برای اخذ موافقت نهایی و مراحل اداری جهت تولید در بخش کشاورزی شایسته این شهرستان نیست که باید با عزم جهادی و پشتکار مسوولان دغدغه تولیدکنندگان در این زمینه کاهش یابد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم توجه به فعالیتهای دانش بنیان در تولید کالاها و تولید مبتنی بر نگاه علمی را از ضرورتهای جامعه برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیتهای اقتصادی گناباد و بجستان باید شرکتها و واحدهای دانش بنیان در همه مناطق شهری این شهرستانها راه اندازی شود.

وی ادامه داد: گناباد در سالهای گذتشه جزء  بدهکارترین شهرستانها در اخذ مطالبات و بدهی های معوقه برق در استان خراسان رضوی بود ولی با تعامل مسوولان این اداره به مشترکان، هم‌اکنون جزو ردیف‌های نخست قرار دارد و بخش زیادی از این بدهی ها وصول شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی فرودگاه گناباد در آینده نزدیک گفت: این فرودگاه با برنامه ریزی اصولی و بهره گیری درست از پتانسیل های موجود، می تواند در همه بخش ها شامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشت و سلامت و گردشگری در منطقه تحول ایجاد کند.

امام جمعه گناباد هم با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین توسط مقام معظم انقلاب گفت: این مساله نباید تنها در گفت و گوهای روزمره و اداری و یا به صورت تبلیغاتی مطرح شود، بلکه باید در عرصه خدمت به مردم و رونق تولید با بهره گیری از ظرفیت مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی و دانش بنیان عینیت یابد.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب گفت: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی باید از صرف فعالیتهای آموزشی و پژوهشی خارج شوند و با تعامل با بخش تولید و صنعت در توسعه و رونق اقتصادی بیشتر نقش آفرینی کنند.

فرماندار گناباد گفت: مدیران دستگاههای اجرایی بایستی بدون توجه به  حاشیه های ناسالم و با رویکرد جهادی و انقلابی برای خدمت صادقانه به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

رضا نصیری ادامه داد: یک مسوول در دولت انقلابی سیزدهم باید پیرامون خدمت به مردم احساس مسوولیت داشته باشد و برای خدمت به آنان روز و شب نشناسد و با حضور در بین مردم و بررسی میدانی مسائل و مشکلات اهتمام خاصی به رفع تنگناهای آنان داشته باشد. 

وی با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز تحول در گناباد با بهره‌گیری از نظرات مسوولان و صاحب نظران و اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گفت: این سند باید به عنوان چراغ راهی پیش روی همه بخشها برای خدمت به مردم و جامعه و توسعه و پیشرفت منطقه قرار گیرد.

وی گفت:  وحدت، همدلی و پشتکار مسوولان برای پیگیری مسائل و مشکلات گناباد از اهمیت بسزایی برخوردار است که در دولت سیزدهم این همدلی  رمز موفقیت در خدمت صادقانه به مردم بوده است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha