جاده کندوان و هراز تا ۱۵ فروردین یکطرفه شد

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۳۹
کد خبر: 84697350
جاده کندوان و هراز تا ۱۵ فروردین یکطرفه شد

ساری - ایرنا - رییس پلیس راه مازندران از یکطرفه شدن جاده کندوان و هراز از امروز یکشنبه هفتم تا پایان روز دوشنبه پانزدهم فروردین ماه جاری از ساعت ۱۱ تا ۲۴ شب از مسیر شمال به جنوب خبر داد.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشـت: یکطرفه شدن جاده کندوان و هراز با هدف تخلیه بارترافیکی و کمک به مسافران و گردشگران نوروزی در مسیر بازگشت به تهران و کرج عملیاتی و اجرا شده است.

وی وضعیت ترافیک در جاده ارتباطی فیروزکوه و کیاسر را در زمان جاضر عادی و روان توصیف کرد و به رانندگان توصیه کرد ضمن مدیریت سفر و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

پلیس راه مازندران پیش از این همزمان با اعلام محدودیت های ترافیکی نوروزی ، از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را دارند، خواست تا ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت ، سفرشان را مدیریت کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه مازندران با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

جاده کندوان و هراز تا ۱۵ فروردین یکطرفه شد

بر اساس آمار سامانه‌های هوشمند ترددشمار جاده‌های این استان، از ابتدای طرح نوروزی در ۲۵ اسفند تا چهارم فروردین حدود ۱۶ میلیون تردد در جاده‌های این استان ثبت شد.

آمار ثبت شده از ۶ محور ورودی استان یعنی محورهای کندوان، هراز، سوادکوه، کیاسر، گلوگاه و رامسر نشان می‌دهد که ترددهای نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد افزایش یافته است. بیشترین تعداد تردد روزانه مربوط به سومین روز فروردین است که بیش از دو میلیون و ۲۵۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی ثبت شد.

برابر آمار منابع رسمی، از ۲۶ اسفند که سفرهای نوروزی آغاز شد تا پایان روز جمعه پنجم فروردین در مجموع ۶ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۶۲۸ نفر-شب اقامت نوروزی در مازندران ثبت شد که بیشترین سهم این اقامت‌ها با سه میلیون و ۹۸۱ هزار و ۳۴۰ نفر-شب اقامت مربوط به مهمان‌سراهای ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی بود.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha