۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۴۹
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84697572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صفی الدین : مخالف دریافت برق از ایران مسئول بحران انرژی در لبنان است

تهران – ایرنا – رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد : آن کس که با صدور برق از ایران به لبنان مخالفت می کند ، مسئول همه گرفتاری های است که ممکن است در آینده لبنانی ها در اثر بحران انرژی با آنها مواجه شوند.

به گزارش روز یکشنبه تارنمای خبری العهد، سید هاشم صفی الدین در مراسم گرامیداشت شهید محمود توفیق دیب در حسینیه فاطمه زهرا (س) در شهرک " میس الجبل " این مطلب را ابراز داشت .

وی با اشاره به فشارهای آمریکا علیه کشورش گفت: برخی از طرف های داخلی به دلیل در برداشتن اندیشه ها و اهداف آمریکایی و بیمناک بودن از آمریکا بیش از هم میهنان خود زمینه را برای واشنگتن فراهم آورده اند تا بیروت را تحت فشار قرار دهد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله خاطرنشان کرد : لبنان به دلیل کمبود فرآورده های نفتی در بحران خفقان آوری بسر می برد. امنیت غذایی و مایحتاج ضروری مردم هم اکنون در معرض یک خطر واقعی قرار گرفته است.

سید صفی الدین توضیح داد: وقتی ایران پیشنهاد تامین برق لبنان را با ارائه تسهیلات بسیار مطرح می کند و حاضر است نیازمندی های مردم کشورمان را تامین نماید آن هم بدون آنکه در صحنه سیاست در مقابل پیشنهاد یاد شده چیزی بخواهد اما برخی از مسئولان برخلاف مصلحت مردم و کشور با این پیشنهاد مخالفت می کنند و حاضرند تا در تاریکی و ناکامی و ضعف و سستی همچنان بسر ببرند. این بدان معنا است که برخی ها در لبنان از آمریکا می ترسند . هر کس با پیشنهاد ایران مبنی بر تامین برق لبنان مخالفت کند خود عامل اصلی و مستقیم تمامی گرفتاری های احتمالی پیش روی لبنانی ها است.

وی افزود : متاسفانه به نظر می رسد برخی از لبنانی ها حجم فاجعه پیش روی کشورشان را درک نمی کنند . ما باید به صراحت به لبنانی ها بگوییم که کشورشان در معرض یک فاجعه اجتماعی ، انسانی و حیاتی در تمامی ابعاد مواجه است .

وی خاطرنشان کرد : دشمن اسراییلی با لبنان وارد جنگ نمی شود زیرا از نتایج احتمالی آن بی خبر است و از احتمال از بین بردن مقاومت کشورمان ناامید شده است اما برخی در داخل کشور با استفاده از سیاست و رسانه های گروهی و اعمال فشار و محاصره در حال توطئه چینی هستند تا مردم را خسته و تضعیف کنند تا از حمایت خود از مقاومت و خط مشی آن دست بردارند اما مردمی که در طی تمامی جنگ های گذشته ایستادگی و صبر کردند و در سال ۲۰۰۶ همچون کوه استوار پابرجا ماندند ، به هیچ وجه از مقاومت تحت هیچ شرایطی دست نخواهند کشید.

از سوی دیگر بر پایه همین گزارش " حسین جشی " عضو جریان " وفادار نسبت به مقاومت " و نماینده پارلمان لبنان در یک دیدار مردمی در شهرک المنصوری در جنوب کشور خاطرنشان کرد: آمریکا لبنان را به محاصره درآورده است  و از صدور برق اردن از طریق سوریه جلوگیری می کند در حالی که ایران به لبنان پیشنهاد داد تا فرآورده های نفتی همچون گازوئیل و بنزین را با لیره لبنانی تحویل لبنان دهد و همچنین پیشنهاد داد تا با لیره لبنانی نیروگاه های تولید برق در لبنان تاسیس نماید اما برخی در لبنان جرات پذیرفتن چنین پیشنهادهایی را ندارند و مشکلی ندارند که کشورش در وضعیت موجود خود باقی بماند زیرا این امر طبق میل آمریکا است تا بتوانند بدین ترتیب منافع شخصی خود را حفظ نمایند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha