۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 84697589
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

استاندار: بیش از هفت میلیون تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی همدان ثبت شد

همدان-ایرنا- استاندار همدان از ثبت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تردد خودرو توسط سامانه های هوشمند در مبادی ورودی و خروجی و در سطح جاده های مواصلاتی این استان از ابتدای سال تا ششم فروردین خبر داد.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز یکشنبه در جلسه ستاد رییس اجرایی ستاد خدمات سفر استان همدان در ارتباط زنده تصویری با سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به رشد چشمگیر آمار تردد و اسکان مسافران نوروزی در استان همدان اظهار داشت: آمار گردشگری در استان نسبت به سال ۹۸، رشد ۵۰ درصدی داشته و این میزان با سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان ششم فروردین ۶۷ هزار و ۳۰۰ نفراقامت در استان ثبت شد خاطرنشان کرد: ۳۳۶ هزار و ۹۰۰ مورد بازدید از جاذبه های گردشگری در استان انجام شد. 

استاندار همدان تصریح کرد: بیش از ۱۱ هزار و ۴۲۵ مورد بازرسی از اماکن اقامتی، گردشگری، واحدهای خدماتی و صنوف با هدف زمینه سازی سفر هوشمند، کنترل بیماری کرونا و ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد در این مدت صورت گرفته است.

قاسمی فرزاد از برگزاری ۲۵ جلسه خدمات سفر با ۵۱۴ مصوبه در استان در راستای ارائه خدمات بهتر به مهمانان نوروزی خبر داد و افزود: در جلسات برگزار شده با حضور رئیس جمعیت هلال احمر کشور و معاون گردشگری کشور، اقدامات صورت گرفته در مجموعه مدیریتی استان همدان  در ایام نوروز، شایسته قدردانی و ارائه در سطح ملی شناخته شد.

وی از اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و هنری، با هدف معرفی میراث ناملموس، آیین ها و سنن مللی ویژه نوروز برای ایجاد شادی  و نشاط اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: برپایی ۱۴ بازارچه عرضه سوغات و صنایع دستی با ۲۱۴ غرفه و اجرای زنده ۱۰ رشته صنایع دستی در آنها از اقدامات انجام شده در ستاد اجرایی خدمات سفر استان است.

استاندار همدان تصریح کرد: ۳۵ هزار نسخه محصولات فرهنگی کتابچه راهنمای نوروزی، نقشه راه و بروشور معرفی جاذبه ها چاپ و در بین گردشگران توزیع شده است.

قاسمی فرزاد از اجرای تورهای گردشگری و استانگردی با مشارکت دفاتر و شرکت های خدماتی مسافربری، آماده سازی ۱۵ موزه و ساماندهی و زیباسازی گردشگری استان برای بازدید مسافرین نوروزی و هماهنگی و آموزش ۸۰۰ نفرروز نیرو برای راهنمایی گردشگران در مراکز گردشگری خبر داد. 

وی، پیش بینی و آماده سازی ظرفیت اسکان برای تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر شب اقامت روزانه که شامل ۹ هزار نفر شب اقامت و ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر شب اقامت اضطراری را در راستای رفاه حال مسافران نوروزی دانست و افزود: از سه هزار گردشگر نوروزی در استان به صورت میدانی و در راستای تحلیل نظرات برای ارائه خدمات مناسب‌تر در مراحل بعدی، نظرسنجی انجام شده است. 

استاندار همدان از استقرار ۹۰ تیم پلیس در محورهای ارتباطی استان، آمادگی کامل ۱۱۸ جایگاه سوخت در شهرها و محورهای ارتباطی استان برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و اظهار داشت:  هماهنگی و مشارکت شهرداری ها و دهیاری ها در روستاهای هدف گردشگری در اجرای برنامه های فرهنگی و شاد برای مردم بومی و مسافران نوروزی در سطح استان پیش بینی شده است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی ۳۳۶ هزار و ۹۵۰ مورد بازدید مسافران نوروزی از اماکن گردشگری صورت گرفته است خاطرنشان کرد: غار علیصدر در ۲ سال گذشته با همه گیری بیماری کرونا تعطیل بود، اما بر اساس تدابیر اندیشیده شده، حالا شرایط میزبانی از گردشگران نوروزی مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۵ پایگاه امداد و نجات جاده در جاده های استان مستقر هستند گفت: ۲۶ عملیات های امداد و نجات زمینی و راهنمایی به پنج هزار و ۱۴۶ خانواده مسافران نوروزی ثبت شده است.

استاندار: بیش از هفت میلیون تردد خودرو در مبادی ورودی و خروجی همدان ثبت شد

استاندار همدان تصریح کرد: در کمیته نظارت و تنظیم بازار استان و نیز در حوزه فراوانی کالاها و کنترل قیمت ها اقدامات موثر و چشمگیری از سوی دستگاه های اجرایی و مجموعه اعضای ستاد تنظیم بازار صورت گرفته است.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد خدمات سفر استان با حضور علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور، مقرر شد در سال آینده یک رویداد بین الملی با همکاری استانداری همدان و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان همدان برگزار شود.

به گزارش ایرنا، غار علیصدر به عنوان شگفت انگیزترین غار آبی جهان، تنها غار تالابی کشور به شمار می رود و بر اساس تحقیقات کارشناسان مطرح زمین شناسی دنیا یکی از بی نظیر ترین و بزرگ ترین غارهای آبی جهان است که شکل گیری آن به دوره ژوراسیک دوره دوم زمین شناسی بر می‌گردد.

غار علیصدر در سال های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ توسط تعدادی از کوه نوردان و غار نوردان گروه سینای همدان شناسایی شد و قایقرانی در این غار با وسایل ابتدایی در سال ۴۶ به همت دست اندرکاران امر تعریض دهانه غار امکان پذیر شد.

نام این غار برگرفته از نام روستای علیصدر است که طی سالیان گذشته علی سد و علی سرد نیز گفته می شده است.

استان همدان با بیش از یک هزارو ۸۰۰  اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha