۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۵۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84697645
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تئاتر خیابانی در کردستان باعث جذب گردشگران می شود

سنندج- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: یکی از ظرفیت های هنری استان اجرای تئاترهای خیابانی است که این مهم می تواند عامل جذب گردشگران زیادی به این منطقه شود.

به گزارش ایرنا، مهدی رمضانی بعدازظهر یکشنبه در مراسم تقدیر و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سنندج با اشاره به اینکه کردستان سابقه هنر و هنرمندی مردمان آن بر همگان مشهود است، اظهارداشت: یکی از نمادهای این ظرفیت هم نمایش های خیابانی است که در شهرهای مختلف استان اجرا می شود و این پتانسیل می تواند عامل جذب گردشگران به این منطقه شود. 

وی اضافه کرد: فرهنگ از همه مقولات دیگر هم چون سیاست و اقتصاد مهم تر است بنابراین سرمایه گذاری در این بخش ضروری بوده و اگر فرهنگ متعالی برگرفته از فرهنگ اسلام پیاده سازی شود جامعه رو به پیشرفت خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه سیاست گذاری فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، گفت: تهاجم فرهنگی در برهه کنونی باعث شده سبک زندگی ایرانی اسلامی ما دسخوش تغییراتی شود لذا توجه به سبک زندگی در مدیریت جدید ارشاد باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد. 

رمضانی یادآور شد: مراسم تقدیر و معارفه هم چون دوومیدانی است که چوبی از مدیری گرفته و به مدیر دیگری منتقل می شود و مدیر جدید هم با سرعت بیشتری باید حرکت کند تا به فرد نیرومند و باانرژی بعدی بسپارد. 

تئاترخیابانی در کردستان باعث جذب گردشگران می شود
اجرای پروژه های فرهنگی و هنری شاخص در کردستان

مدیرکل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر نگین فعالیت های استان است، اظهار داشت: ۲ سال با اعتماد وزیر سابق فرهنگ و ارشاد و استاندار سابق کردستان در جایگاهی قرار گرفتم و برای ارتقای سطح فرهنگ و هنر این خطه از میهن اسلامی همه توان و تلاش خود را بکار گرفتم. 

عبیدالله رستمی با ابراز خرسندی از اینکه در روز جهانی تئاتر دوباره به صحنه تئاتر برمی گردم، افزود: این اداره کل در چند سال اخیر تلاش های زیادی برای افزایش زیرساخت های فرهنگ و هنر با حمایت رییس سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام داده است. 

وی یکی از پروژه های شاخص استان را پروژه تالار مرکزی سنندج خواند و گفت: اجرای این پروژه از سال ۸۷ آغاز شد و تا سال ۱۳۹۶ با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. 

مدیرکل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۸۷ درصد رسید و امیدواریم ابنیه آن در سال جاری به اتمام برسد. 

رستمی از دیگر پروژه های فرهنگی استان را احداث پلاتو در شهرستان های استان خواند و یادآور شد: پلاتو های کامیاران و بیجار به بهره برداری رسیده و در شهرستان دیواندره هم ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی با اشاره به اینکه امسال ۷۰ میلیارد ریال برای برنامه های مربوط به آسیب های اجتماعی در استان اختصاص داده شده است، اظهار داشت: طی چند سال اخیر برنامه های شاخصی هم چون جشنواره مشاهیر با تجلیل از ۳۰ نفر از مفاخر استان و  نمایشگاه های متعدد کتاب برگزار شده است. 

مدیر سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه اقدامات فرهتگی ویژه ای در حوزه فرهنگی، هنری و قرآنی استان شکل گرفته است، گفت: جشنواره های کنگره شعر عاشورایی قروه، شعر انتظار بیجار، تئاتر خیابانی مریوان و تئاتر کردی سقز قابل تعطیل شدن نیستند چراکه مطالبه مردم بوده و جزئی از هویت و فرهنگ مردم این دیار شدند. 

رستمی ادامه داد: طی ۲ سالی که از شیوع بیماری کرونا می گذرد تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال در قالب کارت هنر به اصحاب فرهنگ و هنر کردستان پرداخت شده است.

در پایان این مراسم علی اصغر دریایی با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان معرفی و با اهدای لوح سپاس از زحمات عبیدالله رستمی تجلیل شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha